logo F1online.skF1online.sk

Bearman obhajuje stratégiu Haasu a vychvaľuje mechanikov: Chýba nám najnovšie vybavenie

Oliver Bearman
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:24

Mal Oliver Bearman šancu na pódiovú tretiu priečku v prípade, že by nezastavil v boxoch po druhý raz a zostal verný stratégii s jednou zastávkou? S najväčšou pravdepodobnosťou nie, pretože Max Verstappen bol na mäkkých pneumatikách príliš rýchly. Stratégiu svojho tímu obhajoval aj sám pilot.

Lepší vrabec v hrsti ako holub na streche. V prípade tímu Haas je však tým holubom aj štvrté miesto. Šanca, že by Ollie udržal za sebou Verstappena aj v druhom stinte, bola veľmi malá. Samozrejme, stále mohol dúfať v šťastne načasovaný safety car – ako to napríklad v závere pomohlo Charlesovi Leclercovi –, ale v tejto chvíli už máme výhodu spätného pohľadu a vieme, že Verstappen bol na softoch veľmi rýchly a záverečný VSC by pre Bearmana prišiel príliš neskoro.

„Pokiaľ viem, plánom bolo dokončiť preteky na stredne tvrdých pneumatikách, ale napokon ma povolali do boxov. Musím sa však presne pozrieť, čo sa stalo,“ povedal Bearman po pretekoch, čím naznačil, že Haas sa rozhodol veľmi rýchlo a reagoval na zastávky Antonelliho a Piastiho za sebou.

„Bolo by trochu riskantné, keby sme sa rozhodli pokračovať na mediumkách. Pokojne sme mohli skončiť na šiestom alebo siedmom mieste. Myslím si, že sme sa rozhodli správne, keď sme radšej upevnili svoju pozíciu, hoci sme tým prišli o šancu na pódium. V každom prípade, štvrté miesto nie je na zahodenie,“ dodal britský mladík.

Bolo cítiť, že Ollie v prostrednom stinte pomýšľal na prvé pódium pre seba i svoj tím, čo je pochopiteľné. „Viem, že som vyrovnal najlepšie umiestnenie tímu, ale chcel som skončiť tretí; chcel som pre Haas vybojovať prvé pódium. To bol môj cieľ. Aj štvrté miesto je však skvelé a máme obe autá na bodoch,“ skonštatoval Bearman.

Haasu to skrátka vyšlo. Pod vedením Ajaa Komaca sa stajňa pevne drží v boji v strede poľa a súperí s tímami, ktoré sú technologicky vyspelejšie. Ollie v Mexiku ako Dávid medzi Goliášmi miešal karty dokonca aj medzi top tímami.

„Mechanikom sa podarili možno dve najlepšie zastávky v boxoch za celú sezónu. Nemáme najnovšie vybavenie a nemáme najpokročilejšiu technológiu ako najlepšie tímy. Pri pit stopoch sme v nevýhode a hlavne pri druhej zastávke som mal pocit, že som odišiel skôr, ako som zastavil. Odviedli vynikajúcu prácu a patrí im veľká vďaka,“ povedal britský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia