logo F1online.skF1online.sk

Leclerc chce byť tiež agresívnejší, ak Verstappen nedostane trest

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala18. 11. 2021

Prvotné skúmanie incidentu medzi Maxom Verstappenom a Lewisom Hamiltonom zo štvrtej brazílskej zákruty sa skončilo bez trestu. Vo štvrtok v Interlagose sa však komisári k tomuto súboju vracajú opäť. Na jeho výsledok nebudú čakať len ašpiranti na titul, ale aj piloti zo stredu poľa. Charles Leclerc chce verdikt využiť vo svoj prospech.

Ak by Maxovi Verstappenovi prešlo vytlačenie Lewisa Hamiltona z trate, Charles Leclerc chce v pretekoch začať voliť rovnakú taktiku a prispôsobiť tomu aj svoj jazdecký štýl. Niečo také sme v jeho podaní mohli vidieť už po VC Rakúska 2019, kedy sa Verstappen dostal pred monackého pretekára i vďaka tomu, že v tretej zákrute posunul brzdy a vytlačil ho mimo trate. Holanďan veľkú cenu nakoniec vyhral.

“Musíte sa adaptovať na každú situáciu, prispôsobiť sa každému rozhodnutiu komisárov,” zdôrazňuje Charles Leclerc. “Akonáhle som vedel, že Max v Rakúsku nedostal trest, som prišiel do Silverstone s tým, že som zmenil svoj jazdecký štýl. Myslím, že to trochu platí pre každého jazdca, vždy sa snažíme pretekať až na limite toho, čo nám dovolia. A presne to spravím ja v prípade, ak sa takéto veci začnú povoľovať.”

“V Rakúsku to bolo trochu iné. Po ňom sme mohli pretekať o čosi tvrdšie, čo bolo podľa mňa dobré pre Formulu 1 a pre šou. Táto situácia je trochu iná. Nechám to na komisárov a uvidíme, čo si o tom myslia,” nechce predbiehať rodák z Monte Carla.

Z pohľadu Ferrari je incident medzi Maxom Verstappenom a Lewisom Hamiltonom irelevantný v tom zmysle, že nech už dopadne akokoľvek, Scuderia z toho nijako nebude profitovať. Charles Leclerc bol v pretekoch príliš ďaleko na to, aby mu päťsekundový trest pre Red Bull nejako pomohol.

Preto Leclercovi až tak nezáleží na tom, ako celá vec dopadne. “Nič mi nebude prekážať. Nech sa povolí čokoľvek, chcem byť ako pilot čistý. To je jediná vec, na ktorej mi teraz záleží. Ak toto bude povolené, tak predbehnúť niekoho po vonkajšku bude veľmi ťažké. Ale áno, nech už padne akékoľvek rozhodnutie, prispôsobím tomu moju jazdu.”

Carlos Sainz schvaľuje kolegove slová a chce k tomu pristúpiť rovnako. “Pilot chce každú príležitosť využiť vo svoj prospech. Ak budem vedieť, že niečo sa na posledných pretekoch netrestalo, tak keď sa dostanem do podobnej pozície, budem vedieť, že môžem spraviť niečo podobné.”

“Auto na vnútrajšku má vždy preferenciu a možnosť vytlačiť druhé auto mimo trate, ale ak aj to auto na vnútrajšku je široké… Toto si potrebujeme objasniť,” vysvetlil rodák z Madridu.

Riaditeľ pretekov pri vysvetľovaní verdiktov komisárov častokrát používa formulku “trestáme prehrešky a nie dôsledky”. Avšak keď v Rakúsku Lando Norris vytlačil Sergia Péreza a neskôr Pérez Leclerca, dostali päťsekundové tresty. Prečo teda nebol potrestaný aj Max Verstappen v Brazílii? Všetko naznačuje tomu, že komisári skutočne berú do úvahy aj dôsledky, a síce, či je pilot vytlačený na asfalt, alebo na štrk.

“Ak sa vrátime k Rakúsku, tak je zrejmé, že pár vecí potrebujeme prebrať. V Rakúsku sa objavili veľmi podobné prípady. Som si istý, že na stretnutí jazdcov prebehne táto konverzácia, aby sme si to ujasnili,” doplnil Sainz.

Súvisiace články

Diskusia