logo F1online.sk

Red Bull nevylučuje trest pre Hamiltona, Marko chce opäť double

Max Verstappen a Sergio Pérez
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala11. 11. 2021

Po výsledkovo úspešnom mexickom víkende Red Bull prichádza na ďalšie podujatie, ktoré by mu malo vyhovovať. Aby si pred zvyšnými troma veľkými cenami vypracoval istý bodový vankúš a do záverečnej časti sezóny vstúpil sebavedomo, Helmut Marko chce, aby Max Verstappen a Sergio Pérez v Brazílii získali double. Pomôcť im totižto môže aj fakt, že Lewis Hamilton stále nemá isté, že nedostane trest za výmenu pohonnej jednotky.

Mercedes v Mexiku síce ubezpečil, že už neočakáva žiadne tresty za výmenu spaľovacieho motora, no to neznamená, že neprídu. A podľa Helmuta Marka sa v padoku stále šepká o prípadnej výmene. Tá by v Brazílii nemusela tak bolieť, pretože v šprinte Hamiltona trest nijako neovplyvní.

“Pre nás je dôležité, aby sme boli v dobrej forme aj v šprintovej kvalifikácii,” hovorí pre RTL Helmut Marko z Red Bullu. “Ak by sme mali veriť zákulisným špekuláciám, tak po nej bude nasledovať trest pre Lewisa Hamiltona za výmenu motora. Samozrejme, to by nám vyhovovalo a potešilo nás to, takže áno, ideme si po víťazné double.”

V prípade šprintových víkendov sa tresty za akékoľvek výmeny motorových komponentov neprenesú do šprintovej kvalifikácie, ale pilotom sa pričítajú až v nedeľu na hlavných pretekoch. Red Bull by mal v prípade Hamiltonovej straty piatich miest veľkú šancu získať prvé double od roku 2016.

Helmut Marko, ktorý po víkende v Mexiku doplatil na Montezumovu pomstu, teda hnačku, ktorej sa po návšteve krajiny Sergia Péreza veľa Európanov či Američanov nevie vyhnúť, chce dať pozor na to, aby jeho tím vo zvyšku sezóny nepoľavil.

“Mercedes je extrémne silný súper. Musíme ho držať pod tlakom a stanovovať si vysoké ciele. Preto chceme v Sao Paule získať double,” vysvetľuje športový poradca červených býkov. Max Verstappen je s týmto plánom prirodzene stotožnený. “V každých pretekoch pôjde za víťazstvom. Sledovať umiestnenia a rátať, koľko bodov potrebujete na zisk titulu, je nezmysel. On tak nefunguje. A okrem toho skúsenosť hovorí, že ak spomalíte v porovnaní s tým, na čo ste zvyknutí, tak sa zväčší priestor na chybu.”

Marko môže svojimi slovami narážať na mnohé udalosti z minulosti. Možno aj na Veľkú cenu Monaka 1988, v ktorej mal Ayrton Senna takmer minútový náskok. Keďže chcel už len monopost v bezpečí doviezť do cieľa, mierne spomalil. Zároveň s tým však stratil koncentráciu a krátko pred koncom pretekov skončil v bariérach. Vyhral Alain Prost.

Počas víťazných rokov Sebastiana Vettela v Red Bulle sme zas mohli sledovať, ako nemecký pretekár v závere veľkých cien pridával najrýchlejšie kolá, ktoré v tých časoch navyše ani neboli bodované. Vtedajšiemu hrdinovi Red Bullu to tak však vychádzalo; ak by spomalil, riskoval by spomínanú stratu koncentrácie.

Nuž a v neposlednom rade si môžeme spomenúť na víkendovú VC Mexika. Max Verstappen v nej ubral, aby Valtterimu Bottasovi zabránil zajazdiť najrýchlejšie kolo. Avšak zároveň s tým spravil azda jedinú chybu za celú nedeľu; v trinástej zákrute prebrzdil. Ukazuje sa, že spomaliť sa nevypláca.

Marko nečaká, že by sa Maxovi Verstappenovi malo stať niečo podobné aj v šampionáte. “Max nás aj teraz stále prekvapuje. Myslíte si, že už je na svojom vrchole, avšak potom sa ešte o čosi zlepší. Je neuveriteľné, aká je to kapacita, navyše v takom mladom veku.”