logo F1online.skF1online.sk

Horner: Boli sme “sCunodovaní”

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 11. 2021

Red Bull po piatku oslavoval, po sobote môže smútiť. Pokus dostať všetkých troch svojich pilotov — vrátane Pierra Gaslyho — pred alebo aspoň do blízkosti Mercedesov totižto absolútne nevyšiel. Júki Cunoda, ktorý mal Gaslymu pomôcť, mu síce pomohol, ale nechtiac tým zničil kolá Verstappenovi s Pérezom. Christian Horner nesršal spokojnosťou rovnako ako piloti Red Bullu.

A pritom to vyzeralo tak dobre. V piatok bol tím Christiana Hornera jasne najrýchlejší, v treťom tréningu ešte zrýchlil a ukážkové tempo mal aj v prvých dvoch častiach kvalifikácie. Potom však Red Bullu došla energia.

V prvom pokuse v Q3 Verstappenovi chýbalo nezanedbateľných 0,350 sekundy na priebežného lídra Valtteriho Bottasa. V druhom kole sa zlepšoval a zlepšoval, no zrazu narazil na Cunodu a Péreza, ako sa premávajú mimo trate. Ukázalo sa, že potom, čo si Cunoda splnil svoju úlohu a Gaslymu poskytol zákryt, sa pomaly ponevieral po okruhu. Aby však Pérezovi s Verstappenom nezavadzal, vyšiel z trate. No práve toto odpútalo Pérezovu pozornosť, nuž a následne to vyviedlo z miery aj Verstappena.

“Myslím, že sme boli ‘sCunodovaní’,” okomentoval kvalifikačný nezdar Christian Horner. “Obaja naši jazdci v poslednom kole získavali v porovnaní s predchádzajúcim pokusom, Max o dve a pol desatiny, Checo o niečo menej ako dve desatiny.”

“Nerozumiem, prečo sa premával po tej časti okruhu. Je to sklamanie, pretože to ovplyvnilo oboch našich jazdcov, obaja sú dosť naštvaní. Ale stále sme v druhom rade a môžeme mať dobré preteky,” nevešia hlavu boss červených býkov.

Nemali Verstappen s Pérezom aj nejaké problémy so zadným krídlom, keďže ani zisky v poslednom kole nenaznačovali, že by mali získať pole position? Desať minút pred štartom kvalifikácie sme totiž mohli vidieť, že obom monopostom krídla stále chýbali, nuž a aj počas červenej vlajky mechanici na nich niečo opravovali. Nakoniec sme na klapkách mohli vidieť aj lepiacu pásku.

“V treťom tréningu sme niečo zbadali a chceli sme zadné krídlo trochu posilniť. V prvom rade to bolo z preventívnych dôvodov, ale nič, čo by ovplyvnilo náš výkon,” vysvetlil Horner, ktorý príliš do detailov zachádzať nechcel. “Robili sme si len starosti ohľadom únavy materiálu, teda nič vážne, no nechceli sme nič riskovať.” Pred pretekmi sa zlyhania neobáva: “Nemyslím si [že by sa niečo mohlo stať], chlapci sa na to v noci ešte pozrú, ale tie úpravy, ktoré sme spravili, odstránili všetky obavy.”

Mercedes má pole position, Mercedes má prvý rad. To je niečo, čo by v sobotu ráno čakal len málokto. Christian Horner uznal, že jeho tím mal byť v závere kvalifikácie údernejší, ale pred nedeľou je stále optimistom.

“Boli veľmi rýchli. V piatok sme mohli vidieť, že už vyriešili problémy, ktoré tu mali s pohonnou jednotkou,” hodnotí rýchlosť Mercedesu. “My sme zas v Q3 podali výkon pod našimi možnosťami. Avšak stále je to veľmi tesné a v nedeľu to bude vyrovnané. Oni majú dobrú rýchlosť na rovinkách, takže to budeme mať ťažké.”

Nesmierne dôležité bude prvé kolo. “Musíme byť opatrní, pretože tu nemôžete nasledovať iné auto príliš dlho, teploty začnú stúpať až mimo kontrolu. Prvú príležitosť máme v prvej zákrute, ak sa pozrieme na opakované zábery z roku 2016, tak vieme, že to tam môže byť poriadne šťavnaté. A zákryt je najvýhodnejší práve v tom prvom kole. Obaja naši piloti však musia mať dobrý štart.”

A ak to nevyjde? Red Bull chce ťažiť z dobrej rýchlosti v poslednom sektore, nalepiť sa na súpera a s pomocou DRS predbiehať, alebo to skúsiť strategicky. “Presne tam musíme byť blízko. Celý víkend sme boli na stredne tvrdej zmesi dosť dobrí, softy už neuvidíme. Max nebol na mäkkej zmesi taký spokojný, na mediumkách a hardoch to bolo OK. V prvom rade potrebujeme dobrý štart a potom uvidíme, ako sa to usporiada za prvou zákrutou.”

Súvisiace články

Diskusia