Brawn: F1 hľadá možnosti, ako vyriešiť pretekanie v daždi | Magazín F1 - F1online.sk

Brawn: F1 hľadá možnosti, ako vyriešiť pretekanie v daždi

Lance Stroll, Aston Martin zozadu, svetlá do dažďa
zdroj: Pirelli Motorsport

Napriek tomu, že nedeľná predpoveď počasia v Mexiku je pomerne priaznivá, množstvo fanúšikov si určite pamätá horkú príchuť tohtoročných pretekov na okruhu v Spa. Kvôli neutíchajúcemu daždivému počasiu sme sa totiž dočkali len niekoľkých kôl za vozidlom Safety car.

Hlavný technický riaditeľ F1, Pat Symonds, ktorý zodpovedá aj za pomoc pri štúdii aerodynamického balíka pre rok 2022, skúma aj vplyv budúcoročných pravidiel na množstvo „spreja,“ ktorý vyprodukujú jednotlivé monoposty počas daždivého počasia.

Šéf Formuly 1 pre oblasť motoršportu, Ross Brawn, hovorí, že táto štúdia sa zaoberá aj tým, ako uzavretá karoséria vozidiel vytrvalostných pretekov Le Mans znižuje množstvo produkovania tohto rozprašovania. 

„Pokiaľ ide o dážď, začali sa robiť celkom zaujímavé pokroky na poli viditeľnosti a ‚spreja,‘“ povedal Ross Brawn. „Pat Symonds a niektorí ľudia z FIA hovorili s niekoľkými jazdcami v priebehu posledných pretekov o ich skúsenostiach zo Spa a ich všeobecných skúsenostiach, najmä teda jazdcov, ktorí pretekali aj na iných autách.“

„Fernando (Alonso) bol celkom zaujímavý, pretože povedal, že schopnosť pretekať v daždi je oveľa lepšia v športovom aute ako v monoposte Formuly 1,“ pokračoval Brawn. „A v niektorých aspektoch by ste si mysleli, že by to mohlo byť dosť náročné, s čelným sklom a stieračmi a tým všetkým ostatným, ale povedal, že spôsob, akým ‚sprej‘ obteká auto, je iný.“

Ross Brawn tiež naznačil, že existuje nádej, že prichádzajúci balík vylepšení pre rok 2022 bude produkovať menšie množstvo tohto ‚spreja‘.

„Budeme študovať ‚sprej‘ nových áut,“ povedal 66-ročný Brit. „Máme nejaké myšlienky, ako by sa to mohlo o niečo zlepšiť. Ale určite je to niečo, na čo sa pozrieme, aby sme videli, ako to zmeníme.“

„Dva veľké problémy pri pretekoch v daždi sú viditeľnosť a aquaplaning. Aquaplaning je výzvou pre pneumatiky a po určitom bode ho už nemôžete vyriešiť,“ konštatoval Brawn. „Ale viditeľnosť je možno niečo, čo môžeme zlepšiť, a teraz vstúpila do nášho zoznamu vecí, na ktoré sa pozeráme a zisťujeme, či to môžeme ovplyvniť a zlepšiť.“

Možno vás zaujme

Komentáre