logo F1online.sk

Sainz sa popálil na softoch: Sú dobré možno na prvých 10 metrov

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala24. 10. 2021

Ferrari síce bude štartovať zo štvrtého a piateho miesta, no úplne spokojné byť nemôže. V prípade Carlosa Sainza mu totižto nevyšla stratégia v druhej časti kvalifikácie, čo pre Španiela znamená, že v úvode pretekov bude trpieť na mäkkej zmesi.

V piatok mal McLaren ukážkové tempo a Lando Norris s Danielom Ricciardom v rovnakom duchu pokračovali aj v kvalifikácii. Nevyšiel im však ťah na bránu. Ferrari sa preto mohlo radovať z piatej priečky pre Charlesa Leclerca a šiesteho miesta pre Carlosa Sainza. Obaja navyše v nedeľu získajú po jednej pozícii na úkor Valtteriho Bottasa.

Spokojnosť? Na túto otázku mal pred mikrofónom Sky Sports najskôr odpovedať Carlos Sainz. “Viac-menej. Celkovo to je dobrý víkend. V aute sa cítim ako doma, v druhom a treťom tréningu sa mi podarilo odjazdiť dobré kolá, potom v Q1 a aj v Q3, no tam mi možno ušla nejaká desatinka, na čo sa ešte budem musieť pozrieť.”

Španiel vo svojom hodnotení obišiel prostrednú časť kvalifikácie, ktorá sa z pohľadu pretekovej stratégie skončila pohromou. “V nedeľu bude najťažšie štartovať na mäkkej zmesi. Musíme rozanalyzovať, čo sme mohli v druhej časti kvalifikácie spraviť inak, pretože v prvom výjazde v Q2 sme sa rozhodli obuť softy, keďže sme čakali, že sa trať zrýchli. Druhý výjazd sme absolvovali na stredne tvrdej zmesi, ale vietor zosilnel a nepodarilo sa mi zlepšiť. Budeme teda štartovať na softoch, asi budem jediný, kto ich obuje.”

Spomedzi pilotov z prvej desiatky v skutočnosti nebude sám, na rovnakých pneumatikách bude štartovať Júki Cunoda. To je pre Sainza slabá útecha. Jenson Button sa ho pokúsil povzbudiť slovami, že niekedy nie je zlé štartovať na softoch… “Ak rátame len prvých desať metrov, tak nie,” zasmial sa a povzdychol si pilot Ferrari. “Po tých desiatich metroch budete chcieť mediumky.”

Následne sa pustil do vysvetľovania, čo viedlo k tomuto výsledku: “V Q2 sme mali dve možnosti. Buď najskôr ísť na softy a potom na mediumky, alebo naopak. Rozhodli sme sa pre soft-medium. Mysleli sme si totiž, že v druhom výjazde v Q2 bude trať v lepšom stave, obyčajne sa zrýchľuje. Najväčšia šanca, ako postúpiť do Q3, by teda bola v druhom výjazde a na stredne tvrdej zmesi.”

“V tom prvom kole som veľmi netlačil, aby som neskôr na mediumkách mohol zrýchliť. Keď som však vyšiel na trať, hneď v prvej zákrute mi zozadu zafúkal vietor, a tak to šlo aj v esíčkach. A všetci, ktorí odjazdili dve kolá na mediumkách, sa v tom druhom nedokázali zlepšiť. Trať sa určite spomalila,” zamýšľa sa Sainz.

Za Sainzom hneď na štarte striehnu Daniel Ricciardo a Lando Norris, ktorí budú netrpezlivo čakať na to, kedy sa Sainzovi začnú prehrievať pneumatiky, vzdá to, zamieri do boxov a uvoľní im cestu. Veľa kôl by to trvať nemalo, softy toho naozaj nezvládnu toľko.

Vo Ferrari však čakajú atraktívnu bitku o pozície za Red Bullmi a Mercedesmi. “Bude to tesný súboj, dnes nás delila desatinka sekundy. Aj naše pretekové tempo sa líši možno o desatinu, ak to naše pneumatiky vydržia. Vieme, že oni majú lepšiu degradáciu, takže sú o čosi flexibilnejší. Dnes sme si však splnili domáce úlohy a obe autá sme dostali pred nich. Bude to vzrušujúce.”

Twitter/Scuderia Ferrari

Charles Leclerc bol v kvalifikácii o takmer dve desatiny rýchlejší ako Sainz a na Valtteriho Bottasa stratil 0,131 sekundy. Povzbudzujúci výsledok. “Šlo to lepšie, než sme čakali. Predpokladali sme, že tento víkend budeme za McLarenmi, no vyzerá to tak, že sme konkurencieschopnejší, než sme si mysleli. Je to príjemné prekvapenie.”

Myslia vo Ferrari na to, že musia poraziť McLareny, alebo je to skôr o snahe optimalizovať vlastné auto? “My sa snažíme nezaoberať sa ostatnými, pretože to nám odoberá energiu a zbytočne. Pokúšame sa koncentrovať sami na seba, maximalizovať potenciál monopostu,” vysvetľoval Monačan a hneď aj na príklade poukázal na to, prečo bolo v sobotu dôležité zaoberať sa vlastnými problémami.

“Hlavne ja som mal náročný deň, v druhom výjazde tretieho tréningu sme niečo skúšali a ja som úplne stratil dôveru v moje auto,” pokračoval. “Trápil som sa so zadnou časťou. V Q1 sme sa teda rozhodli zmeniť plán a odjazdiť viac kôl ako obyčajne. To mi pomohlo obnoviť si dôveru v monopost.”

V Q2 bol už Leclerc rozbehnutý a postúpil hneď vďaka prvému kolu na stredne tvrdej zmesi, čo podľa vlastných slov ani nečakal. Nuž a veľké finále dopadlo na jednotku. “Koncentrovali sme sa na seba. Verili sme, že potom sa výsledky dostavia.”

Súvisiace články