logo F1online.sk

V McLarene riešia po piatku najmä pneumatiky

Daniel Ricciardo
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl23. 10. 2021

McLaren v piatky zvyčajne nežiari a často skrýva svoju rýchlosť, tréningy v Austine však vybočujú z tohto trendu. Druhé miesto Landa Norrisa z FP2 vlieva „papájovým“ do žíl optimizmus. Podľa samotného Norrisa však bude možno ešte viac než na čistej rýchlosti záležať na manažmente pneumatík.

Lando odjazdil v piatok 31 kôl, v FP1 obsadil ôsme miesto, a v FP2 bol druhý, keď na Péreza stratil 0,257 sekundy. „Nebolo ľahké dosiahnuť dobrú rýchlosť. Ťažkosti spôsobuje vietor a nerovnosti na trati,“ rozhovoril sa Norris, ktorý prezradil, čo treba hľadať za zrýchlením v druhom tréningu. „V prvých pokusoch som sa dosť trápil, preto sme urobili nejaké zmeny na nastavení. Odvtedy som bol s autom oveľa spokojnejší a mohol som viac tlačiť.“

Pre McLaren je pozitívne, že z pohľadu rýchlosti vyzerá oveľa lepšie než v Istanbule, a opäť by mohol vyzvať, resp. aj zdolať konkurenčné Ferrari. „Po piatku sme v dobrej pozícii, pretože ešte do soboty môžeme urobiť nejaké zmeny a zrýchliť,“ vyhlásil Lando Norris, ktorý v druhom tréningu prudkým prebrzdením zničil svoje pneumatiky, za čo vo vysielačke poriadne nadával sám na seba. „S pneumatikami je to náročné, pretože rýchlo degradujú. Aj pri vysokej degradácii však stále môžeme byť rýchli, keďže každý rieši rovnakú vec, spôsobenú teplotami a povrchom trate. Sám som si to v tréningu urobil ťažšie, keď som prebrzdil pneumatiky, čím to bolo ešte horšie.“

Prvé ohlasy hovoria o tom, že mäkká zmes pneumatík je až príliš mäkká. Preto by sme mohli vidieť už dnes v kvalifikácii a zajtra v pretekoch zaujímavé strategické hry. „Je to zaujímavé a dáva to predpoklad pre zaujímavé preteky. Otázkou bude, kto dokáže udržať svoje pneumatiky v dobrej kondícii,“ uzavrel Lando Norris.

Našou otázkou je, či sa v McLarene podobne ako u ďalších zákazníkov Mercedesu nechystá výmena pohonnej jednotky. Ricciardovi ju menili v Turecku, a tá Norrisova už má čo-to za sebou. Nasvedčoval by tomu prvý tréning, keď v britskom tíme skúšali na dlhej rovinke jazdu v zákryte, a Norris poskytoval vzduchový vak Ricciardovi. Ak by totiž Norris menil motor, mohol by v kvalifikácii takto pomôcť Ricciardovi podobne, ako pomáhal Sainz v Turecku Leclercovi. Zatiaľ je to však len v rovine našej úvahy, a možno len „papájoví“ testovali všetky dostupné scenáre.

Daniel Ricciardo v piatok absolvoval 39 kôl, v FP1 obsadil 16. miesto, v FP2 bol piaty. Za nízkym umiestnením z prvého tréningu musíme hľadať aj vyškrtnutie jeho najrýchlejšieho kola pre porušenie traťových limitov.

„Každý bojoval so svojím autom, keďže bolo horúco, a grip bol pomerne nízky. Pneumatiky teda pomerne rýchlo odpadli. Hrboľatá trať s nami poriadne hádzala, čiže celkovo to bola výzva, no zároveň zábava,“ vyhlásil Daniel Ricciardo, ktorý objasnil cieľ pre zvyšok víkendu. „Cieľom je trápiť sa menej než ostatní. Popoludní sme boli obaja v najlepšej päťke, čo je veľmi dobré.“

Trať v Austine by mohla MCL35M sedieť. „Pri nastavení je dôležité nájsť správne kompromisy. Vedeli sme, že trať je pomerne agresívna na pneumatiky, takže sme sa primárne koncentrovali na ich správanie v netradične teplých podmienkach. V bitke v strede poľa vyzeráme pomerne dobre, verím, že v sobotu budeme pokračovať v progrese, a v nedeľu budeme bojovať o dobré body,“ vyhlásil pretekový riaditeľ Andrea Stella.