logo F1online.sk

Bottas nasadí v Austine už šiesty motor! Nové komponenty dostanú aj Russell a Vettel

Valtteri Bottas
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 10. 2021

Keď Mercedes poslal na Veľkej cene Ruska Valtteriho Bottasa na koniec štartového poľa, hovorilo sa, že tak robí z dôvodu, aby „clonil“ Maxa Verstappena. Ukazuje sa však, že to nebola pravda. Hoci Mercedes by bol teraz určite radšej, keby ruská penalizácia bola len taktickým manévrom. Problémy obhajcov titulu so spoľahlivosťou sú realitou.

Problémy so spaľovacími motormi Mercedesu dokumentujú aj zákaznícke tímy. Jazdci McLarenu, Aston Martinu a Williamsu zrejme nezvládnu dokončiť sezónu so súčasnými komponentami. Každý z nich si preto do konca roka bude musieť „vybrať“ penalizáciu. Daniel Ricciardo vďaka zlej tureckej kvalifikácii vymenil komponenty pred dvoma týždňami. V Austine nasledovali Sebastian Vettel, George Russell a nakoniec aj Valtteri Bottas.

To znamená, že z posledných štyroch veľkých cien bol fínsky pretekár nútený vymeniť motor hneď trikrát. Prvýkrát v Monze, potom v Soči a nakoniec aj teraz v Texase. To znamená, že miesto povolených troch spaľovacích motorov ich nasadí Bottas až šesť(!). Pre Valtteriho to však nevyzerá až tak hrozne. Pravidlá totiž hovoria, že desať miest na štarte stratí jazdec len pri nasadení štvrtého spaľovacieho motora, každý ďalší sa trestá stratou „len“ piatich miest. A keďže Bottas vymení iba spaľovací motor, na štarte príde o päť miest.

Presne z tohto dôvodu sa špekuluje aj o tom, že ďalší spaľovací motor nasadí niekedy vo zvyšku sezóny aj Lewis Hamilton.

Vettel a Russell podľa FIA vymenia spaľovací motor, turbo a MGU-H, obaja teda spadnú až na samotný chvost štartového poľa.