Piloti Williamsu sa ospravedlňujú. Príliš som tlačil, uznáva Russell | Magazín F1 - F1online.sk

Piloti Williamsu sa ospravedlňujú. Príliš som tlačil, uznáva Russell

Nehoda Georgea Russella
zdroj: FOM

Zatiaľ čo ostatné tímy sa po kvalifikácii mohli trochu uvoľniť, vo Williamse sa práca len začínala. Nicholas Latifi a George Russell totižto zničili svoje monoposty, ktoré bolo treba opäť dať dokopy. Tímu sa ospravedlňujú a obaja pripúšťajú, že neodhadli limity.

Ako prvý z dvojice Williamsov havaroval George Russell, ktorý v poslednej zákrute vyšiel až na vnútorný obrubník, na čo napokon i doplatil. Auto sa zrazu otočilo a pasažier Russell trafil zadnou časťou monopostu do bariéry.

George Russell si chybu priznal. “Všetci chceme, aby vás okruhy trestali a teraz sa to určite stalo. Príliš som na to tlačil. Vedel som, že to kolo by len tesne stačilo na to, aby som postúpil do najlepšej desiatky.”

“Moje pneumatiky už boli za limitom. Vedel som, že v tej poslednej zákrute musím zaútočiť, aby som si zachoval rýchlosť na cieľovú rovinku. Napokon som však zašiel priďaleko,” kajal sa držiteľ belgickej trofeje za druhú priečku.

Hoci Russellov stret s bariérou bol dosť tvrdý, dokázal ešte dôjsť do boxov. Náraz stlmilo pravé zadné koleso. Prevodovka je teda v poriadku. “Zadné zavesenie je mierne poškodené, takže nemali by sme mať žiadne penalizácie. Nie je to nič, čo by chlapci nedokázali v noci opraviť.”

“Ako som povedal, chcem sa ospravedlniť tímu. V tej chvíli by ma to posunulo do najlepšej desiatky, ako by potom prebiehala tá kvalifikácia, neviem, ale cítil som, že proste musím ísť do toho a zistiť, čo by som s tým mohol spraviť. Ale áno, takto nechcem ukončiť kvalifikáciu,” doplnil.

Nicholas Latifi dopadol o čosi horšie. Trochu nadnesene by sme mohli povedať, že svojmu kolegovi hneď v ďalšom výjazde ukázal, ako vyzerá poriadna nehoda. Takmer určite však na ňu doplatí výmenou prevodovky.

“Bol by som prekvapený, keby sme nemuseli meniť prevodovku po takom náraze, aký som zažil,” pripustil Nicholas Latifi, podľa ktorého senzory zaznamenali v čase nárazu preťaženie 38 G. “Ospravedlňujem sa tímu, keďže viem, že som im pred nocou vyrobil veľa roboty.”

Anthony Davidson vo svojej analýze na Sky Sports sledoval Latifiho nehodu a všimol si, že kanadský pretekár nebol dostatočne koncentrovaný na svoju jazdu. Pravdepodobne po fyzickej stránke už mal toho dosť. Mohli sme totiž vidieť, že v predchádzajúcej siedmej zákrute si hlavu opiera o opierku hlavy. “Keď cítite fyzickú bolesť a zdá sa vám to ťažké, nemáte to pod kontrolou,” vysvetlil Davidson.

Latifi nakoniec vyšiel ľavým zadným kolesom na trávnik a od toho momentu už bol jeho osud spečatený. Ako vysvetľuje nehodu on? “Na konci to bolo prekvapivé, ale vyšiel som na trať na ďalšej použitej mäkkej zmesi. Vylepšoval som si čas v porovnaní s Q1 a bol na hrane toho postupového.”

“Ostatní by sa zrejme zlepšili, ale bolo by to slušné kolo, tak som si povedal, že nemám čo stratiť, že možno to na konci nezvládnu pneumatiky, ale pôjdem do toho. Inak by som bol beztak pätnásty. Neodhadol som zákrutu a dotkol sa trávnika,” skonštatoval na záver.

Možno vás zaujme

Komentáre