logo F1online.sk

Red Bull sa vyhol katastrofe: Sme radi, že sme tento víkend neprijali trest

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2021

V Red Bulle dobre vedia, že pred koncom sezóny budú musieť niekde nasadiť štvrtú pohonnú jednotku a prijať trest. A rovnako dobre vedia, že okruh Spa-Francorchamps je na niečo také azda najvhodnejší. Pred víkendovou veľkou cenou o tom v Red Bulle dokonca uvažovali, no nakoniec to zavrhli. Podľa Christiana Hornera si preto poriadne vydýchli.

Belgická trať patrí medzi najlepšie z pohľadu predbiehania, no túto nedeľu sme videli presne nula predbiehacích manévrov. Vôbec sa totiž nepretekalo, odjazdili sme len pár kôl za bezpečnostným vozidlom, po ktorých Verstappen dvíhal nad hlavu víťaznú trofej. Všetko však mohlo byť inak.

“Som rád, že sme tento víkend neprijali trest za motor,” priznal Christian Horner, ktorého spovedala Sky Sports. “Vždy sa pozeráte na svoje možnosti a tu sa veru dá predbiehať — väčšinu rokov sa dá. Ale náš tím včera odviedol dobrú robotu.”

“Dnes sme nepretekali, všetko bolo postavené na tom, čo sme spravili včera. Avšak z pohľadu šampionátu je skvelé, že sme získali tých päť bodov,” jedným očkom sleduje aj priebežné poradie šéf Red Bullu.

Christian Horner riaditeľstvo pretekov nekritizoval, uznal, že čelili ťažkej situácii, ktorá sa azda ani nedala vyriešiť lepšie. Fakt, že Max Verstappen na čele chcel pretekať, na tom nič nemení.

“Myslím si, že každý spravil maximum pre to, aby sme mali preteky. FIA a Liberty si zaslúžia uznanie za to, že sa to pokúsili rozbehnúť,” uviedol Horner. “Max mal pocit, že podmienky sú pri jeho schopnostiach dobré, ale problém bol v tom, že nikto za ním nič nevidel, takže to bolo veľmi ťažké.”

V pretekoch sme zaznamenali ešte jeden kuriózny moment. Sergio Pérez zmŕtvychvstal. V inštalačných kolách, keď sa piloti mali ísť zoradiť na štartový rošt, totižto rozbil svoj monopost. Tím onedlho hlásil riaditeľovi pretekov, že neodštartuje, a všetci sme si pri Pérezovi písali značku DNS, teda neodštartoval.

No situácia sa nakoniec zmenila. Pérezov monopost bol prevezený do garáže, kde ho mechanici stihli opraviť vďaka nekonečnému odkladaniu štartu veľkej ceny.

A hoci Michael Masi spočiatku Pérezovi nechcel dovoliť vrátiť sa do pretekov, nakoniec na argumenty Red Bullu nedokázal odpovedať a privolil. “Chlapci v garáži opäť odviedli neskutočnú prácu, keď opravili a spojazdnili Checovo auto. Bola to obrovská úloha, pretože šlo o obe strany zavesenia, hrebeň riadenia, skrátka riadna šichta. Mohli ste vidieť aj chlapcov z Maxovej strany garáže, ako sa v tom vŕtali. Bola to skutočná tímová práca, oveľa väčšia ako Maxov incident vlani v Maďarsku.”

“Nuž a keďže sa preteky ešte oficiálne nezačali, tak sme mali zato, že máme právo odštartovať do pretekov z boxovej uličky. To sme aj spravili, hoci sa preteky vlastne ani poriadne nezačali. Je však pre nás veľkou odmenou vidieť, že sa všetka ta tvrdá práca vyplatila,” pochvaľoval si nedeľu v Belgicku Horner.

Súvisiace články