V takej rýchlosti to je nebezpečné, sťažoval sa Hamilton. Marko “len krúti hlavou”
Súboj Lewisa Hamiltona a Fernanda Alonsa dvíhal zo stoličiek. Keby Hamilton nebol pripútaný, zrejme by zodvihol aj jeho. Tvrdé obranné manévre Fernanda Alonsa mu napokon len dobre zodvihli tlak. Vo vysielačke súperovi vyčítal nedostatok opatrnosti pri súbojoch, ktoré sa odohrávali vo veľkej rýchlosti. Helmut Marko tak chce Hamiltonovi pripomenúť jeho manévre zo Silverstone.
Fernando Alonso svojou obrannou jazdou pomohol i Red Bullu, ktorý v Maďarsku získal “len” o šestnásť bodov menej ako Hamilton. Mohlo ich byť totižto aj cez dvadsať, ak by Hamilton vyhral druhýkrát za sebou. To by však nemohol úradovať španielsky matador.
Keď sa s ním dostal Hamilton do súboja, vo vysielačke hlásil, že Alonsove manévre nie sú celkom čisté. “Človeče, v takejto rýchlosti to je veľmi nebezpečné!” hromžil sedemnásobný šampión.
Športový poradca Red Bullu Helmut Marko mal na tento súboj vlastný pohľad; Hamiltonovi nezabudol pripomenúť jeho silverstonské ťahy. “Vo veci Lewisa Hamiltona už bolo povedané všetko. V Anglicku vyhral aj napriek tomu, že spôsobil kolíziu. My akceptujeme rozhodnutie komisárov,” konštatuje v rozhovore pre F1-insider.com.
“V každom prípade môžeme len pokrútiť hlavou nad Hamiltonovou vysielačkou v Maďarsku z jeho duelu s Alonsom,” pokračoval 78-ročný Rakúšan. “Sťažoval sa, že vraj to, čo robil Alonso v rýchlych zákrutách, bolo príliš riskantné. Ako by však ohodnotil svoj vlastný manéver v Copse v Silverstone, v jednej z najrýchlejších zákrut vo Formule 1?” pýtal sa uštipačne.
Red Bullu už teraz nezostáva iné len vec neustále pripomínať. Hamilton totižto dostal trest rovnako ako Valtteri Bottas, nuž a tieto tresty už nie je možné nijako sprísniť. V Red Bulle sú z toho dosť rozladení.
“Je to zmes frustrácie a hnevu, bezradnosti a menšej beznádeje,” priznal Helmut Marko. “Posledné dva preteky by sme mohli opísať ako vedľajšie škody. Boli sme pohodlne na čele, a teraz nielen, že sme pozadu v šampionáte, ale máme zničené šasi, pohonnú jednotku a dokonca možno aj druhú.”
“To znamená, že musíme očakávať v jednom momente penalizáciu, pretože za takýchto okolností si už nevystačíme s troma pohonnými jednotkami. Je kruté, že my s tým nič nevieme robiť a Mercedes, ktorého piloti nám spôsobili tieto problémy, na tom tak veľmi zarobili,” povzdychol si bývalý pretekár.
Red Bull chce teraz využiť letnú prestávku na to, aby preskupil sily a po nej opäť zaútočil. “Nebude to ľahké,” dodáva Marko, “pretože tie vylepšenia Mercedesu, ktoré podľa Tota Wolffa nikdy nemali prísť, auto jasne zrýchlili, najmä v Maďarsku. My však tiež pripravujeme nejaké novinky a spravíme všetko pre to, aby sme vyhrali tento šampionát. Max je aj naďalej plne motivovaný. Vie, že za normálnych okolností by posledné dva preteky vyhral.”