logo F1online.sk

Stratégovia Ferrari opäť zahanbení. Tentoraz ich opravoval Sainz

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala2. 8. 2021

Ferrari určite nepatrí medzi strategických gigantov Formuly 1 a ukázalo sa to i v Maďarsku. Carlos Sainz vo Ferrari akoby prebral úlohu Sebastiana Vettela a počas celých pretekov si dával dobrý pozor na to, čo mu stratégovia kázali spraviť. V úvode pretekov dokonca odmietol splniť ich pokyny, vďaka čomu sa dostal do boja o pódium.

Carlos Sainz sa v nedeľu zaradil medzi tých pilotov, ktorí prvú zákrutu prežili bez ujmy. Sobotňajšia kolízia v kvalifikácii a štart z pätnásteho miesta mu napokon veľmi pomohli, hoci vtedy to ešte netušil.

“Štart bol mega! Dostať sa z pätnásteho miesta na štvrté bol najlepší výsledok v tom prvom kole, aký sme mohli získať,” rozhovoril sa Carlos Sainz. Po samotnom štarte sa Sainz zaradil za Hamiltona, Ocona a Vettela.

Pred reštartom však nasledovali nešťastné zastávky v boxoch. Carlos Sainz sa domnieva, že práve chaos v boxoch ho pripravil o šancu vyhrať nedeľné preteky, veď po Latifiho ďalšej zastávke Španiel ukazoval, že má oveľa lepšie tempo ako Esteban Ocon a Sebastian Vettel vpredu. Hamilton medzitým klesol na chvost.

“Neviem, čo sa to udialo, keď sme prezuli na sliky. AlphaTauri a Williams (Júki Cunoda a Nicholas Latifi, pozn. red.) zrazu prešli popred mňa, hoci ja som bol pred nimi počas zastávky. Kvôli tomu som bol za nimi zaseknutý celý úvodný stint,” lamentoval Sainz.

S tímom to chce prebrať. “Musíme to pochopiť, pretože počas prvých dvadsať kôl som na lídrov stratil nejakých pätnásť sekúnd. Tam sme vypadli z boja o víťazstvo, potenciálne aspoň o pódium, keďže sme potom boli zraniteľní voči Lewisovi, ktorý sa hnal zozadu.”

Pridať mohol až v momente, keď sa AlphaTauri a Williams pobrali do boxov. Jeho stratégovia však mali pôvodne iné úmysly a Sainz dostal príkaz zamieriť k mechanikom dokonca pred Latifim a Cunodom. Cieľom bol undercut, čo Sainz prečítal.

“Chlapci, buďme trpezliví,” žiadal svoj tím Sainz, načo dostal nečakanú odpoveď: “Box, Carlos, box.” Sainz sa našťastie nedal. “Chlapci, chlapci, mám veľmi dobrú rýchlosť! Nie!”

O kolo neskôr sa tím podvolil: “Dobre, teraz zatlač.” Sainz už tento príkaz s radosťou vykonal: “Vamos!”

Napokon vydržal na trati o desať kôl dlhšie ako Cunoda a zajazdil ich o deväť viac ako Latifi. “Akonáhle sa mi uhli z cesty, podaril sa mi overcut. Ukazovali sme veľmi dobrú rýchlosť,” potvrdil sa Sainzovi jeho prehľad. Nebyť toho, v závere by mal staršie pneumatiky, na ktorých by pri súboji s Hamiltonom nemal absolútne žiadnu šancu. A hrozilo by mu, že by ho predbehol aj Alonso.

“Snažil som sa čítať tie preteky a zisťoval som, ako môžeme dôjsť do cieľa na pódiu a pred Lewisom. Nakoniec spravil to, čo som od neho čakal, a teda zastavil neskoro. Má auto, ktoré tu je schopné predbiehať, my také nemáme.”

“Robil som, čo som mohol, no v posledných desiatich kolách som musel aj dosť šetriť palivo. Ricciardo nám pri modrých vlajkách život neuľahčil, toto Lewisovi otvorilo dvere, aby nás predbehol,” dodal.

Sainz dorazil do cieľa štvrtý. Po správach o tom, že Sebastian Vettel bol diskvalifikovaný, si uchlipol zo šampanského aspoň v spoločnosti tímu. V oficiálnych štatistikách má však stále pripísanú štvrtú priečku, keďže budeme čakať na to, či Vettelova diskvalifikácia zostane v platnosti.