Horner: Bottas odviedol pre Mercedes skvelú robotu | Magazín F1 - F1online.sk

Horner: Bottas odviedol pre Mercedes skvelú robotu

Zničené auto Valtteriho Bottasa
zdroj: Twitter/Mercedes

V Red Bulle ani netušia, čím sa zaslúžili o to, že v tejto sezóne majú toľko smoly. Christian Horner nemohol uveriť vlastným očiam, keď zbadal, ako v prvej zákrute takmer prišiel o oba svoje monoposty, navyše v tom mal opäť prsty jeden z Mercedesov.

Červení býci sa s dobrým výsledkom lúčili už po prvom kole pretekov. Valtterimu Bottasovi sa totižto na štarte nepodarilo dobrzdiť a vrazil do Landa Norrisa. Bowlingovým spôsobom následne trafil aj dva monoposty s vyobrazením býka na aute.

Pérez odstúpil okamžite, Verstappen získal aspoň bod za desiate miesto. Z toho budú dva body, ak Sebastian Vettel bude definitívne diskvalifikovaný, no Hamilton získa ešte viac. “Taká je krutá realita pretekania, všakže?” povedal Christian Horner po pretekoch. “Žiaľ, videli sme, ako Valtteri slabo odštartoval, očividne sa prerátal pri svojom brzdnom bode a potom odviedol pre Mercedes skvelú prácu, keď vyradil obe naše autá.”

Vyradil možno nie je celkom správne slovo, keďže Max Verstappen mohol pokračovať. No nebol ďaleko od toho, aby skutočne z pretekov odstúpil. Bez červenej vlajky by mechanici nemali šancu dať auto ani provizórne dokopy.

V prípade Sergia Péreza nebolo o čom, Mexičan mal hneď po vystúpení z auta obavy aj o svoju pohonnú jednotku. “Poškodenie bolo veľké, bude to drahé. Na Sergiovom aute to vyzerá na pohonnú jednotku a v Maxovom prípade mechanici spravili zázrak, že to auto vôbec rozbehli.”

“Všetky teploty nám vystrelili až do neba. Museli vyrovnávať potrubia,” prezradil šéf Red Bullu. Malo ísť o tie potrubia, ktoré sa starajú o chladenie pohonnej jednotky. Nebojí sa teda Red Bull, že by Verstappenova pohonná jednotka — ktorá je mimochodom úplne nová — mala v budúcnosti kvôli tomuto prehriatiu problém? “Vďakabohu to bolo len v jednom kole, podarilo sa im to dostať pod kontrolu.”

Akonáhle mechanici vyriešili problém s prehrievaním, pustili sa do plátania podlahy. V krátkom časovom limite však toho nestihli veľa spraviť. “Jazdil s polovicou auta, celá pravá strana, všetky deflektory tam chýbali. Pravdepodobne mal menej prítlaku ako Mick Schumacher.” Keby len to, balans auta bol úplne rozhodený.

“Pre nás je to kruté, ale tím odviedol dobrú robotu, že auto dokázal vyslať späť na trať. Dali dokopy najrýchlejšiu zastávku a Max bojoval o ten jeden bod. A na konci roka by sa mohlo sa ukázať, že to bude životne dôležité,” uvedomuje si Horner.

Toto Wolff sa pred Hornerovým rozhovorom pre Sky Sports pokúsil ospravedlniť šéfovi Red Bullu za problémy, podľa Nica Rosberga však toto ospravedlnenie neprijal. Zrejme bol až príliš napálený.

“Toto je pretekanie. Toto v aute nesedel, v aute sedel jeho jazdec,” vysvetľoval to Horner. “Určite mu nepovedal, aby vrazil do Red Bullu, nuž a určite to tak neľutoval, keď zbadal výsledky. Valtterimu to určite neprikázal, ale dôsledky, ktoré to má na nás, sú brutálne. Pod rozpočtovým stropom… Na to sa treba pozrieť, FIA sa na to musí pozrieť.”

Dôsledky to bude mať aj pre Valtteriho Bottasa, ktorý v Belgicku príde o päť miest na štarte. Red Bullu sa to nezdá adekvátne za to, že Bottas zostrelil tri autá. V Belgicku sa totižto ľahko predbieha… “S tým trestom už nič nespravíme. Žiaľ, ak by to bolo na trati, akou je táto, tak by to malo väčšie dôsledky. Avšak v Spa bude pravdepodobne už na konci druhého kola späť na svojej pozícii. Dnes pre nich odviedol skvelú robotu, všakže?”

Ako sa chce Red Bull naštartovať po dvoch katastrofálnych víkendoch? “Mali sme už šesť víťazstiev, a to sme prišli o auto kvôli výbuchu pneumatiky, v Silverstone sme boli vyradení, a potom tohtovíkendové preteky. Myslím si, že máme dôvod na to myslieť pozitívne,” dodáva Horner. “Celý tím je maximálne motivovaný, teraz si dáme pár týždňov voľno, dobijeme baterky a v druhej polovici tohto šampionátu budeme bojovať. Stále hráme o všetko, rozdiel medzi prvým a druhým je malý. Druhá polovica roka bude niečo! My nič nevzdávame.”

Možno vás zaujme

Komentáre