logo F1online.sk

Sainz pripisuje svoju nehodu vetru: Fúkal rýchlosťou 40 km/h

Carlos Sainz v zničenom Ferrari
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala31. 7. 2021

Kvalifikácia sa pre Carlosa Sainza skončila už v druhej časti. Španielsky jazdec totižto nezvládol prejazd poslednou zákrutou a tvrdo vrazil do bariéry. Na moment sa síce ešte rozbehol, no s predným krídlom zaseknutým pod autom napokon z monopostu vystúpil. Sainz z nehody viní najmä nárazový vietor.

Carlos Sainz trafil bariéru bočne, pričom pocítil preťaženie 22 G. Na trať tak okamžite vyrazilo i lekárske vozidlo. Sainzovi sa pri nehode nič nestalo, no ako sa ukázalo, jeho monopost náraz tak celkom neustál.

“Je to veľmi frustrujúce. A ak mám byť úprimný, som aj poriadne prekvapený, takúto chybu som už poriadne dlho nespravil,” hodnotil incident Carlos Sainz. “Okamžite som si to zamieril do garáže, aby som sa pozrel na dáta a zistil, čo sa stalo a čo som mohol spraviť inak.”

Čo teda hovoria dáta? “Potom, ako som sa na ne pozrel, som sa trochu upokojil,” priznal. Nebola to totiž úplne jeho chyba. “Zbadal som, že som v skutočnosti do zákruty vchádzal v porovnaní s predchádzajúcim pokusom o päť kilometrov za hodinu pomalšie.”

“Ale zozadu sa objavil poryv vetra o rýchlosti 35-40 km/h v porovnaní so zadným vetrom o rýchlosti desať kilometrov za hodinu z Q1. Pravdepodobne toto spôsobilo tú obrovskú pretáčavosť. Je to mrzuté, ale na druhej strane to nechcem použiť ako výhovorku. Myslím si, že tímu dlžím ospravedlnenie. Avšak nie je to niečo, čím by som sa zožieral príliš dlho, pretože som videl dáta a to ma trochu upokojilo,” prezrádza Sainz.

Ferrari však na rozdiel od takého Williamsu či McLarenu nemá monopost, ktorý by mal problémy s poveternostnými podmienkami. Sainz sa domnieva, že práve to mohlo prispieť k jeho nehode, keďže nič také nečakal.

“Tieto autá sú nesmierne citlivé na vietor, ako si iste viete predstaviť. Ale jazdil som už aj v horších autách, ktoré boli citlivejšie. A možno preto ma to trochu prekvapilo. No už s tým nič nespravím,” pokračoval pätnásty muž kvalifikácie. “Videl som, že som do zákruty vchádzal pomalšie ako v predchádzajúcom kole, takže som si povedal, že som tam predsa neskúšal nič bláznivé, no skrátka som stratil kontrolu. Tak to niekedy chodí, taký je motoršport. Poučím sa z toho.”

Sainz napokon uznal, že aj keby sa mu monopost podarilo rozbehnúť a dostať ho do boxov, pravdepodobne by to preňho znamenalo koniec kvalifikácie. Náraz bol totižto dosť veľký a poškodenie nezanedbateľné.

“Nemohol som zaradiť spiatočku,” dopĺňa Sainz. “Takže možno sa na niečo budeme musieť pozrieť. Avšak po náraze o preťažení 22 G tipujem, že by som musel stráviť dvadsať minút v lekárskom centre, pretože to bol tvrdý náraz. Tipujem teda, že bolo po všetkom. Môj prístup nikdy sa nevzdať tentoraz nezafungoval!”