logo F1online.sk

Hamilton by tú zákrutu nezvládol. Musel by brzdiť o 23 metrov skôr, tvrdí Horner

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala31. 7. 2021

Silverstonská slovná prestrelka medzi Red Bullom a Mercedesom neutíchla ani v piatok na Hungaroringu. Vášne opäť rozdúchalo odmietnutie žiadosti Red Bullu o opätovné preskúmanie rozhodnutia, o ktoré sa tím Maxa Verstappena tak opieral. A hoci komisári vydali zamietavé stanovisko, Christian Horner stále trvá na tom, že v Silverstone spravil chybu Lewis Hamilton a trest mal byť tvrdší.

“Aby tú zákrutu zvládol, Lewis by musel brzdiť o 23 metrov skôr,” vyhlásil v piatok Christian Horner. Vyjadrenie zaujalo svojou špecifickosťou. Ako Red Bull vie, že by Mercedes Lewisa Hamiltona nezvládol prejsť zákrutou, a že posunul svoj brzdný bod presne o 23 metrov?

Red Bull na to hľadal odpoveď minulý štvrtok, keď s Alexom Albonom zorganizoval súkromné testy v Silverstone. Mladému pilotovi dali inžinieri za úlohu “rekonštruovať” prejazd Lewisa Hamiltona v Copse. Albon teda krúžil po britskej trati snažiac sa nasmerovať auto tak, aby v deviatej zákrute šiel v stope Lewisa Hamiltona a takou rýchlosťou, akú nabral pri súboji s Maxom Verstappenom. Výsledkom týchto testov malo byť zistenie, že Hamilton zákrutu proste nemal šancu prejsť bez toho, aby do Verstappena nevrazil, alebo aby ho nevytlačil z trate na výjazde. Red Bull tieto výsledky použil ako jeden z argumentov, prečo by sa mal incident opätovne otvoriť.

“Ak by došlo k ďalšiemu prejednaniu a ukázalo by sa, že Lewis jazdil nebezpečne, tak by sa potenciálne dala uplatniť úplne iná sada trestov. Tak ďaleko to nezašlo, k tomu prejednaniu sme sa nedostali. Teraz je to teda všetko subjektívne. Naša frustrácia bola samozrejme spôsobená veľkosťou trestu a nie výsledkom incidentu,” vysvetlil Horner.

Komisári vo svojom verdikte napokon hovorili aj o istých “obvineniach” Red Bullu. Vo štvrtok sa preto špekulovalo, či Red Bull náhodou neobvinil Lewisa Hamiltona z toho, že v Copse vrazil do Verstappena úmyselne. Napokon na to poukazovali aj slová Mercedesu na sociálnych sieťach, podľa ktorých sa súperi pokúšali “pošpiniť dobré meno a športovú integritu” sedemnásobného šampióna.

Horner to odmietol. “Nikde v našej žiadosti sme neuviedli, že by to bolo úmyselné,” ubezpečil. Red Bull vraj chcel v liste poukázať len na “lobovanie” Tota Wolffa u komisárov.

“Samozrejme, medzi týmito jazdcami to bolo poriadne napäté. Bojujú o ten najvyšší cieľ, ktorý v tomto športe je, aj predchádzajúci deň v šprintovej kvalifikácii bojovali veľmi tesne. Aj v predchádzajúcej časti toho kola sme videli, že si na trati nič nedarovali.”

“Myslím si však, že toto bola pre Lewisa jediná príležitosť Maxa predbehnúť a Max by si to uvedomoval, pretože sme v ten deň mali rýchlejšie auto. Keby sme tú zákrutu ustáli, v to nedeľné popoludnie by sme mali úplne iné preteky. Žiaľ, to sa nestalo. No taká je realita. Teraz už máme aj verdikt komisárov a koncentrujeme sa na preteky a na to, aby sme na trati spravili maximum pre dosiahnutie toho najlepšieho výsledku,” uzatvára silverstonskú kolíziu šéf Red Bullu.

Toto Wolff Red Bullu vyčítal i to, že sa jeho predstavitelia tak ostro pustili do Lewisa Hamiltona, jeho manéver označili za “amatérsky” a “zúfalý”, žiadali preňho pretekový dištanc a Horner dokonca poznamenal, že Hamilton jazdil v Silverstone “podlo”. Všetky tieto reakcie mali totižto spustiť búrlivú vlnu reakcií na sociálnych sieťach, z ktorých sa nedali všetky zaradiť do kategórie slušných.

“Toto absolútne nebol osobný útok na Lewisa Hamiltona,” ohradil sa Christian Horner. “Lewis Hamilton je sedemnásobný majster sveta a všetko, čo dosiahol, hovorí samo za seba. Ak by šlo o ktoréhokoľvek iného pilota na štartovom rošte, pristúpili by sme k tomu rovnako.”

“Myslím si, že mám právo spraviť si na ten incident vlastný názor, rovnako ako všetci ostatní. V tej chvíli boli emócie vybičované, jeden náš pilot musel ísť na vyšetrenia do nemocnice po nehode, ktorá by bežného človeka určite položila.”

“Za niečo, čo podľa komisárov nebola Maxova chyba, sme prišli o celý monopost, a to pod rozpočtovým stropom. Nebolo v tom nič osobné. Ale aj sedemnásobný majster sveta sa niekedy môže dopustiť chyby či sa prerátať. Taký je život. Takže v žiadnom momente to nebolo osobné, pri každom inom jazdcovi či tíme by to bolo úplne rovnaké,” tvrdí rodák z Leamington Spa.