logo F1online.skF1online.sk

Pérez sa prestáva držať Verstappenovho nastavenia: Začínam si hľadať vlastnú cestu

Sergio Pérez
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 7. 2021

Pierre Gasly a Alex Albon pri svojich pokusoch v Red Bulle pohoreli. V Milton Keynes sa preto rozhodli zmeniť prístup a do kokpitu prvýkrát po asi pätnástich rokoch posadili jazdca, ktorý nepochádza z ich liahne. To však nebola jediná zmena, ktorú Red Bull učinil.

Pierre Gasly a Alex Albon sa snažili s monopostom nového tímu nájsť spoločnú reč. Ani jednému z nich sa to nepodarilo. Tímy obvykle hľadajú nastavenie, ktoré ich jazdcom vyhovuje. Posunúť auto do pracovného okna, ktoré je jazdcovi a jeho štýlu čo najmilejšie. Taký prístup razili v Red Bulle s Gaslym a Albonom. To však očividne nefungovalo.

Po príchode Sergia Péreza tak učinili zásadné rozhodnutie. Checo sa od samého začiatku učil jazdiť s nastavením Maxa Verstappena, o ktorom v Red Bulle vedia, že s ním ich auto funguje. To však pre jazdca predstavuje náročnú výzvu.

Mexičan sa postupne dostal do pohody a ako sám priznal, už začína hľadať svoju vlastnú cestu. V Rakúsku Red Bull nasadil na monopost jeho tímového kolegu odlišný aerodynamický balík. To Checovi otvorilo možnosti pri porovnávaní dát, nehovoriac o tom, že sa nemohol plne spoľahnúť na nastavenie jeho kolegu.

„Na aute sme toho mnoho preskúmali,“ povedal Pérez. „Využili sme túto príležitosť, aby sme sa s autom lepšie zoznámili a oveľa lepšie ho spoznali. Nakoniec sme zvolili tie správne úpravy nastavenia.“

„Začínam si hľadať svoju vlastnú cestu, svoj vlastný smer.“

„Viete, keď nemajú oba balíky rovnakú aerodynamickú špecifikáciu, je náročnejšie ich porovnať, najmä z pohľadu ich nastavenia. Je preto dôležité, aby sme šli svojou vlastnou cestou,“ dodal mexický pretekár.

Ten zároveň priznal, že na začiatku rakúskeho víkendu bolo jeho nastavenie kompletne odlišné od jeho tímového kolegu. Postupne sa však k nemu vracal a vo výsledku zvolil akúsi zlatú strednú cestu. Ako sám povedal, táto voľba mu zrejme svedčala najviac.

Súvisiace články

Diskusia