logo F1online.sk

AMuS: Russell nahradí Bottasa, pravidlo o štarte na pneumatikách z Q2 končí

Súboj Georga Russella a Valtteriho Bottasa
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 7. 2021

Reportér nemeckého Auto Motor und Sport, Tobias Grüner, priniesol na svojich sociálnych sieťach dve veľmi dôležité informácie. Nemecké zdroje, ktoré mali vždy veľmi blízko najmä k dianiu v tíme Mercedes hovoria, že dni Valtteriho Bottasa v tomto tíme sú spočítané. Druhá informácia sa týka kvalifikácie. Od budúceho roka už nebude musieť najlepšia desiatka z kvalifikácie štartovať na zmesiach, s ktorými postúpili do Q3.

Auto Motor und Sport je častokrát informovaný veľmi dobre, preto môžeme informácie, ktoré na svojom Twitteri priniesol Tobi Grüner, považovať za vierohodné.

„Práve som bol informovaný o dôležitej zmene pravidiel pre rok 2022. Jazdci, ktorí postúpia do tretej časti kvalifikácie, už nebudú musieť štartovať na tej sade pneumatík, s ktorou zajazdili svoj najrýchlejší čas v Q2. Bolo mi povedané, že o tejto zmene rozhodli tímy väčšinou hlasov ešte v roku 2019,“ napísal Grüner na Twitteri.

Druhá správa bola reakciou na otázku jedného z fanúšikov. Ten sa pýtal, či má nejaké informácie o tom, že Mercedes v Silverstone potvrdí svojho druhého jazdca pre budúcu sezónu.

„Očakávam, že ten kokpit bude v budúcom roku patriť Russellovi. Nie som si však istý, či to Mercedes oznámi už tento víkend. Pôvodný plán bol počkať do letnej prestávky, aspoň také sú moje informácie. Avšak plány sa môžu samozrejme zmeniť,“ znela Grünerova odpoveď.

Tieto správy možno považovať za pokračujúcu sériu špekulácií. O Russellovi sa toho v posledných týždňoch už napísalo viac ako dosť a AMuS v tomto nadväzuje na všeobecnú mienku. Naposledy niečo podobné Mercedesu radil bývalý pretekár a dnes komentátor Martin Brundle, podľa ktorého je angažovanie Russella pre rok 2022 nevyhnutný krok zo strany Mercedesu, aby si tento tím zaistil lídra smerom do budúcnosti.

Pravidlo o pneumatikách v tomto roku tiež prišlo na pretras niekoľkokrát. Za súčasného rozloženia síl na rošte vlastne pomáha dvojici top tímov, ktorá je dosť rýchla na to, aby si bez problémov zaistila postup z Q2 aj na tvrdšej zmesi pneumatík. Tým si zaistí najvýhodnejšiu stratégiu smerom do pretekov, o čo sú tí pomalší ochudobnení.