logo F1online.sk

Mercedes odhalil podrobnosti poškodenia Hamiltonovho auta v Rakúsku

Lewis Hamilton
© Mercedes
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko8. 7. 2021

Tradičné „debriefing“ video z dielne Mercedesu nám opäť prinieslo informácie zo zákulisia posledného podujatia. Tentokrát sa pozrieme na zverejnené podrobnosti ohľadom rozsahu poškodenia monopostu Lewisa Hamiltona.

Poškodenie Hamiltonovho auta malo za následok umiestnenie mimo pódiových miest. Lewisa predbehol jeho tímový kolega Valtteri Bottas (ktorý sa umiestnil na konečnom 2. mieste) a tiež Lando Norris na McLarene (umiestnil sa na konečnom 3. mieste).

Na otázku, ako veľmi poškodenie ovplyvnilo Hamiltonov monopost, odpovedal Andrew Shovlin z Mercedesu nasledovne: „Veľa. Medzi poškodené časti patria niektoré krídla, ktoré sú umiestnené v zadnej časti, takže utrpeli karbónové materiály.“

„Sú to pomerne zložité aerodynamické diely, ktoré v skutočnosti vytvárajú obrovský výkon vozidla, jedná sa o veľmi citlivú oblasť a my meriame tlaky v týchto oblastiach a práve z toho môžeme vypočítať výkon,“ pokračoval Shovlin.

„Teraz prichádzajú odhady straty na úrovni tridsiatich až štyridsiatich bodov prítlaku. To je v prepočte asi šesť alebo sedem desatín sekundy na kolo, teda dosť veľa,“ prezradil technický riaditeľ Mercedesu. „Ale ešte horšie je, že všetko sa to uvoľnilo zo zadnej nápravy, takže Lewis mal v tomto stinte veľkú pretáčavosť.“

„Zadná časť monopostu sa teda šmýka, zohrieva pneumatiky a opotrebuje ich. Tento problém sa začína miešať s vyššou mierou degradácie pneumatík,“ povedal Shovlin. „Lewisa to teda nakoniec stálo druhú priečku, ale tiež to znamenalo, že sme sa rozhodli zastaviť pre ďalšiu sadu pneumatík, aby sme sa uistili, že dôjde do konca.“

Shovlin dostal takisto otázku, prečo pri poslednej zastávke dostal Hamilton tvrdú zmes pneumatík, keď mal k dispozícii aj strednú zmes.

„Počas kvalifikácie došlo k porezaniu sady stredných pneumatík, ktoré by sme nasadili do pretekov a kameň alebo obrubník by bol schopný prerezať gumenú časť týchto pneumatík,“ uviedol Andrew Shovlin.

„Pirelli sa na to pozrelo a povedali, že je v poriadku jazdiť s týmito pneumatikami niekoľko kôl pred štartom, ale nebude to v poriadku pre celý stint v pretekoch. Takže, bohužiaľ, táto sada pneumatík nebola k dispozícii, preto sme zvolili tvrdú sadu pneumatík,“ uzavrel 47-ročný Angličan.