logo F1online.sk

Masi: O preskúmanie incidentu medzi Pérezom a Norrisom žiadal Red Bull

Sergio Pérez v štrku
© Twitter/Red Bull
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 7. 2021

Christian Horner sa po Veľkej cene Rakúska pridal na stranu väčšiny odborníkov i fanúšikov. Súboj medzi pilotom Red Bullu Sergiom Pérezom a Landom Norrisom vraj nebol hodný päťsekundovej penalizácie, ktorú britský mladík napokon dostal. Na druhej strane, riaditeľ pretekov Michael Masi tvrdí, že Red Bull hneď po incidente sám žiadal o jeho preskúmanie.

Povedal som to aj v rámci prenosu, že som s Landovým manévrom nemal žiaden veľký problém,” povedal Christian Horner pre televíziu Sky, s ktorej komentátormi sa dnes spojil aj priamo počas pretekov a odpovedal na ich otázky. Bolo to pretekanie, bolo to tvrdé pretekanie.”

Bol to súboj koleso na koleso, nuž keď za to udelíte trest, tak si nedávate žiadnu inú možnosť len rozhodnúť rovnako aj v tom prípade s Charlesom,” pokračoval šéf Red Bullu. Ale veď toto je pretekanie. V opačnom prípade sa zrazu piloti začnú sami vrhať mimo trať a pýtať si trest. Je to trochu sklamanie, podľa mňa je to tvrdé pretekanie.”

Riaditeľ pretekov k týmto slovám šéfa Red Bullu pridal jeden zaujímavý postreh.

„Red Bull okamžite po incidente žiadal o jeho preskúmanie,“ vyhlásil Masi. „Ferrari taktiež žiadalo o preskúmanie oboch incidentov medzi Sergiom Pérezom a Charlesom Leclercom.“

Na obranu Red Bullu je férové povedať, že po takýchto incidentoch športoví riaditelia „vyzváňajú“ Masimu úplne bežne. Je to súčasť internej politiky a stratégie, ktorú tímy razia v snahe vyvinúť o niečo väčší nátlak na riaditeľstvo pretekov. Komunikáciu s riaditeľstvom pretekov pritom v Red Bulle nemá na starosti Horner, ale športový riaditeľ tímu Jonathan Wheatley.

Okrem toho sa na verejnosti opäť rozprúdila diskusia o systéme trestných bodov. Lando Norris ich totiž po poslednom treste má na konte už desať, čo znamená, že dva ďalšie a príde zákaz štartu. Pilot McLarenu pritom nemá povesť agresívneho alebo nebezpečného pretekára.

„Tento systém nie je príliš odlišný od toho, ktorý funguje v mnohých krajinách v cestnej premávke. Máte určitý počet bodov, ktorý nesmiete prekročiť,“ povedal Masi. „Na základe toho musia vodiči prispôsobiť svoj štýl jazdy. Takže nie, nemyslím si, že tento systém by bol tvrdý. Diskutovali sme o tom s tímami na konci minulého roka a došlo ku konsenzu, ani FIA, ani F1 a ani tímy o jeho zmenu nežiadali.“

„Nie je to pritom nič, čo by sme zmenili uprostred sezóny. Tímy sa na tom dohodli a môžu to ovplyvniť na začiatku ďalšej sezóny,“ dodal Masi.