logo F1online.sk

Pirelli nám pripravilo ďalší „dezert“, od Silverstone chce nasadiť úplne novú špecifikáciu pneumatík

Pneumatiky Pirelli
© Pirelli Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 6. 2021

Taliansky dodávateľ pneumatík Pirelli naozaj vie, ako nás prekvapiť. Takéto prekvapenie však nečakal naozaj nikto. V reakcii na Veľkú cenu Azerbajdžanu a dve zlyhania zadných pneumatík plánuje taliansky výrobca zaviesť úplne novú špecifikáciu zadných pneumatík, a to uprostred sezóny.

Pirelli vydalo tlačové stanovisko, v ktorom verejnosť informovalo, že budúci týždeň bude v piatkových tréningoch testovať úplne novú špecifikáciu zadných pneumatík. A vraj ak sa ujmú, od Veľkej ceny Veľkej Británie ich nasadí. Tímy dostanú na vyskúšanie dve sady pre každého pilota a dva týždne na vyhodnotenie dát. Zdá sa priam neuveriteľné, že Pirelli chce niečo také „upiecť“ za necelé tri týždne.

„Pirelli po dohode s FIA, Formulou 1 a tímami otestuje v piatok 2. júla novú konštrukciu zadných pneumatík vo voľných tréningoch na Veľkú cenu Rakúska v snahe vylepšiť odolnosť pneumatík. Toto rozhodnutie bolo prijaté v rámci nedávno vydanej technickej direktívy, stanovení parametrov predpísaných spoločnosťou Pirelli a vzhľadom na skutočnosť, že v súčasnosti nie je možné monitorovať reálne parametre pneumatík v reálnom čase. To zostane v platnosti až do štartu budúcej sezóny, kedy budú zavedené monitorovacie systémy tlakov v pneumatikách naprieč tímami,“ píše sa v oficiálnom stanovisku Pirelli.

„Budúci piatok dostane každý z pilotov po dve sady týchto nových pneumatík, ktoré budú k dispozícii v oboch voľných tréningoch. Ak test prebehne úspešne, nová špecifikácia bude nasadená od Veľkej ceny Veľkej Británie a nahradí tú súčasnú. Nová konštrukcia zahŕňa elementy vyvinuté pri konštrukcii nových osemnásťpalcových pneumatík.“

„Vďaka tejto novej štruktúre poskytne Pirelli pneumatiku, ktorá garantuje vyššiu úroveň odolnosti za extrémnych podmienok generovaných súčasnými monopostami Formuly 1,“ píše sa v stanovisku.

Ako sa píše aj v samotnom stanovisku, od budúceho roka budú k dispozícii úplne nové osemnásťpalcové pneumatiky. A čo viac, v rokoch 2019 a 2020 jazdili tímy dva roky s rovnakou špecifikáciou.