Pirelli frustruje vlna kritiky, ktorá sa spustila na pneumatiky | Magazín F1 - F1online.sk

Pirelli frustruje vlna kritiky, ktorá sa spustila na pneumatiky

Mario Isola
zdroj: Pirelli

Spoločnosť Pirelli ako oficiálny dodávateľ pneumatík pre sériu Formuly 1 prináša vyhlásenie, v ktorom tvrdí, že vlna kritiky na spoľahlivosť pneumatík je frustrujúca.

Na vlastnej koži si mohol spoľahlivosť pneumatík overiť Max Verstappen na podujatí v Baku, ktorý podobne ako Lance Stroll zaznamenal defekt s dôsledkom prerušenia pretekov. Jazdec tímu Red Bull sa pritom v čase zlyhania pneumatiky nachádzal na priebežnom prvom mieste.

Svoje vyjarenie v súvislosti s tlakom pneumatík prináša priamo šéf Pirelli pre sériu Formuly 1, Mario Isola: „Nie je mojou úlohou definovať, či (tímy) jazdili mimo pravidiel alebo v súlade s týmito pravidlami.“

„Dôležité je, že dodávame produkt a zabezpečujeme, aby bol tento produkt v správnom stave, potrebnom na prevádzku,“ pokračoval Isola pre GPFans.

„Je to frustrujúce? Niekedy je. Ale z môjho uhla pohľadu, po Baku bolo potrebné, nielen pre mňa, ale aj pre celý tím Pirelli, zistiť príčiny zlyhaní a prísť na okruh Paula Ricarda s prijatými opatreniami, aby bolo zaručené, že sa to už nebude opakovať,“ zhodnotil šéf Pirelli pre sériu Formuly 1.

„Toto bola moja priorita. Čítal som veľa vecí v médiách a samozrejme nie všetky sú úplne príjemné, ale je to tak, ako to je. Mojou prioritou bolo nájsť skutočné príčiny,“ skonštatoval Mario Isola.

Napriek tomu, že spomínaná dvojica incidentov sa už vo Francúzsku neopakovala, Pirelli opäť zaznamenalo negatívnu reklamu v súvislosti so svojimi pneumatikami.

Téma tlaku v pneumatikách pritom nie je žiadnou novinkou. Mercedes bol v roku 2015 vyšetrovaný práve kvôli porušeniu minimálneho tlaku v pneumatikách pred pretekmi.

Na otázku, aké triky môžu tímy používať na obídenie pravidiel, Isola odpovedal: „To je otázka pre tímy.“

„Môžem povedať, že dostávame údaje od všetkých tímov. Toto bol balík odsúhlasený pred niekoľkými rokmi,“ prezradil Mario Isola.

„Dostávame simulácie, vytvárame predpoklady, vraciame sa s ukážkou predpovedí. Skontrolujeme, čo sa stalo počas pretekov, ale údaje máme až o pár dní neskôr,“ povedal Isola.

„Reagujeme zodpovedajúcim spôsobom a prispôsobujeme naše predpisy údajom, ktoré dostávame. Potom, ak vidíme, že parameter nie je v súlade s naším očakávaním, potom sa pochopiteľne pýtame sami seba, čo za tým môže byť,“ uzatvára šéf Pirelli pre Formulu 1. „Nakoniec sa musíme spoliehať na poskytnuté údaje. Nemôžeme hľadať, čo tímy robia alebo naopak nerobia.“

Možno vás zaujme

Komentáre