logo F1online.skF1online.sk

Mazepin: Nemyslím, že v súčasnej Formule 1 je mnoho džentlmenov

Nikita Mazepin
© Haas Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 6. 2021

Vo Formule 1 už dlhé roky funguje nepísané pravidlo o tom, že v prípravnom kvalifikačnom kole nesmiete v záverečnej sekcii okruhu predbiehať a negatívne tým ovplyvniť prípravu niektorého zo súperov. Viackrát sa objavila myšlienka, že by táto dohoda mala byť „zhmotnená“ aj v papierovej podobe v rámci športových pravidiel, no zatiaľ sa tak nestalo.

Nováčik v tíme Haas, Nikita Mazepin, túto džentlmenskú dohodu dokonalo porušil pri svojej premiére v Bahrajne, keď Lewisa Hamiltona a Sergia Péreza predbehol v úplne poslednej zákrute. Následne sa pred novinármi obhajoval, že o tejto džentlmenskej dohode nikdy nepočul. Podobný kúsok zopakoval v Imole, keď sa pustil do pretekania s Antoniom Giovinazzim, zmaril jeho rýchle kolo, čím vlastne spečatil jeho vypadnutie v Q1.

Karta sa však obrátila v Baku, kde kvalifikáciu poznamenali červené vlajky. Tam Mazepina „nepredpisovo“ predbehli Sergio Pérez a Lewis Hamilton, teda tí istí pretekári, s ktorými sa stretol v poslednej zákrute bahrajnskej kvalifikácie.

„Nemyslím, že v súčasnej Formule 1 je mnoho džentlmenov,“ odpovedal Mazepin na otázku, či sa diskutovalo o kontroverzii z Azerbajdžanu. „Každý hovoril, že som túto džentlmenskú dohodu porušil v Bahrajne, no potom ju v Baku porušili aj dvaja z najlepších pilotov na rošte.“

„To je všetko, čo som videl. Možno sa to normálne deje, takže som túto myšlienku odložil a znovu ju už neotváral,“ dodal Mazepin.

Jeho tím sa po sobote vo Francúzsku mohol tešiť z prvého postupu do Q2, hoci to určite bol horkosladký pocit zaplatený ďalšími škodami na monoposte. Mick Schumacher totiž v závere Q1 vyletel z trate a zapríčinil červené vlajky, čím znemožnil ostatným (vrátane Mazepina) zlepšiť svoje časy. To opäť otvára podobnú diskusiu, akú sme tu mali v Monaku, a síce či by pretekárovi, ktorý spôsobí červené vlajky, nemal byť odobratý jeho najrýchlejší čas.

„Je to možno trochu šedá zóna v pravidlách. Zakaždým sa nájdu takí, ktorým to pomôže a aj takí, ktorým to uškodí. Pamätám si, že keď som jazdil vo Formule Eurocup, tak tam pilotom, ktorí spôsobili červené vlajky, odobrali najrýchlejší čas. Myslím, že to fungovalo dobre, no nie je na mne, aby som o tom rozhodol,“ povedal Mazepin.

Súvisiace články

Diskusia