logo F1online.sk

Sainz musel cúvať: Som na seba poriadne naštvaný

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala7. 6. 2021

Carlos Sainz sa v Baku pripravil o lepší výsledok chybou na nových pneumatikách. Španiel si nakoniec odnáša len šesť bodov, keď vo ôsmej zákrute nedobrzdil, musel hľadať spiatočku a kým ju našiel, bol už ďaleko za bodovanými priečkami. Pilot Ferrari si po nedeli sypal popol na hlavu.

Sainz sa dopustil chyby v jedenástom kole potom, ako vyšiel z boxov na novej tvrdej zmesi. Podobne ako jeho súperi sa i on presvedčil, že zohriať pneumatiky nebude ľahké. “Už keď som opúšťal boxy som sa zamýšľal nad tým nedostatkom priľnavosti.”

Španiel už tvrdú zmes skúšal v piatkových tréningoch, no vtedy vraj podobné problémy nezaregistroval. “Keď som však vyšiel z boxov, tak som sa šmýkal. Mal som problémy, blokovali sa mi predné kolesá. Vo ôsmej zákrute som potom neodhadol mieru gripu a pravdepodobne som kvôli iným veciam stratil koncentráciu. Brzdil som trochu neskoro a pritvrdo. Výsledkom bolo zablokovanie predných kolies.”

Poučený tým, čo sa stalo jeho súperom v kvalifikácii v pätnástej zákrute, si Sainz vybral bezpečnejšiu voľbu a nesnažil sa zatočiť. Radšej to pustil do výbehovej zóny, z ktorej následne cúval. “Stratil som tam 20 alebo 25 sekúnd, na oboch pneumatikách som mal vybrzdené plôšky a, samozrejme, som bol na seba poriadne naštvaný.”

Pri cúvaní sa dostal priamo do cesty Antoniovi Giovinazzimu, no podarilo sa im vyhnúť kontaktu. Komisári napokon tento incident neprešetrovali. Sainz sa cez Giovinazziho dostal až v 23. kole, no vtedy už boli nádeje na dobrý výsledok pasé.

“Som na seba naozaj nahnevaný, že som to cez víkend nevedel dať dokopy,” pokračoval Sainz hľadajúc pozitíva aspoň v rýchlosti jeho Ferrari. “Aj keď nebola zrovna na úrovni Red Bullu alebo Mercedesu, bola veľmi dobrá.”

Španiel sa chce teraz venovať pneumatikám. “V druhej zákrute som prebrzdil po oboch štartoch a potom aj v osmičke na tvrdých pneumatikách. Toto je slabina, ktorú treba odstrániť. Musím nájsť niečo, vďaka čomu sa budem cítiť komfortnejšie na studených pneumatikách a ako sa zlepším.”