logo F1online.sk

Pérezovi nechýbalo veľa a v závere by musel odstúpiť

Sergio Pérez
© Twitter/Red Bull Racing
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 6. 2021

Sergio Pérez sa stal víťazom azerbajdžanskej drámy a zároveň záchrancom Red Bullu. Mexičan predviedol perfektné preteky a radoval sa zo svojho druhého triumfu v kariére. Mal však namále…

Red Bull mal dnes vďaka Pérezovi konečne na najvyšších priečkach obe autá, kým Lewis Hamilton tam bol osamotený. Pérez sa po dobrom štarte predral na tretie miesto a vyšiel mu aj „overcut“, vďaka ktorému preskočil Hamiltona.

Dlho to vyzeralo na double v podaní Red Bullu, až prišiel defekt a tvrdá nehoda Maxa Verstappena na cieľovej rovinke. „V prvom rade musím povedať, že ma to veľmi mrzí za Maxa. Odjazdil famózne preteky a zaslúžil by si vyhrať. Bol by som veľmi šťastný, ak by sme prišli do cieľa na prvom a druhom mieste,“ zachoval sa Sergio Pérez po pretekoch ako tímový hráč.

Po vypadnutí Verstappena to pre Red Bull vyzeralo na športovú katastrofu. Pérez bol v čase červenej vlajky prvý, Hamilton by na druhom mieste bral 18 bodov, čím by zosadil Holanďana z čela šampionátu. Po reštarte sa však misky váh opäť kompletne otočili na stranu rakúskej stajne…

„Mal som slabý reštart. Lewis sa dostal vedľa mňa, no hovoril som si, že tú zákrutu nesmiem minúť. Brzdil som čo najneskôr, rovnako aj Lewis. Jemu to však nevyšlo. Na konci je to skvelý deň pre mňa a pre tím. Získal som veľký prílev sebadôvery,“ pokračoval Mexičan, ktorý odjazdil výborné preteky. „Od úvodu som mal dobrú rýchlosť a aj napriek pomalšiemu pitstopu som vďaka stratégii preskočil Lewisa. Neustále na mňa tlačil a bol som pod tlakom, no ustál som to.“

V závere sa však odohrala zápletka, o ktorej sme sa dozvedeli až po skončení pretekov. Pérezovi hrozilo, že pre technické problémy nedokončí dnešnú veľkú cenu! Aj preto takmer okamžite po prejdení cieľovej čiary odstavil svoj monopost na trati.

„Bol som blízko k odstúpeniu z pretekov. Našťastie sme ich dokázali dokončiť. Až do konca to však bolo veľmi ťažké,“ vyhlásil Pérez.

Viac svetla do tejto témy vniesol Christian Horner. „Sergio riešil hydraulický problém. Obávali sme sa, že kvôli tomuto problému nebude schopný dokončiť preteky. Preto sme auto odstavili hneď po prejdení cieľovej čiary,“ vysvetlil Horner.

Bol to Red Bull, ktorý FIA odporučil vyvesiť červené vlajky a dať možnosť všetkým prezuť pneumatiky. Red Bull tvrdil, že pred defektom a tvrdou nehodou Maxa Verstappena nedostal zo senzorov pneumatiky žiadne varovanie, a chcel bezpečnejšiu voľbu pre všetkých. A možno sa len chcel detailne pozrieť na technické problémy Sergia Péreza…

„Sergio si myslel, že na reštarte môžeme len stratiť. No viete, našťastie všetko vyšlo fantasticky. Sergio odviedol skvelú, skvelú prácu. Celý víkend bol rýchly, nevyšlo mu jediné kolo, a to bolo zrovna to prvé v Q1. V pretekoch bol fantastický a ak by nemal pomalší pitstop, mohol po prvom stinte vyjsť na trať nielen pred Lewisom, ale aj pred Maxom,“ doplnil Horner.

Súvisiace články