logo F1online.sk

Sainz sa snažil vyhnúť Cunodovi: Idete 330, vidíte dym…

Carlos Sainz a Júki Cunoda
© Twitter/F1
Milan Kubala
Milan Kubala5. 6. 2021

Ak nám live timing neklamal, tak sa dnešná posledná červená vlajka objavila jednu sekundu pred koncom tretej časti kvalifikácie. Spôsobil ju Júki Cunoda, keď nezvládol prejazd treťou zákrutou a ostatných tým pripravil o možnosť zlepšiť sa. Carlos Sainz dopadol ešte horšie. Podľa svojich slov sa jeho incident zrodil v dôsledku Cunodovej nehody.

Pri pohľade na rozbitého Cunodu a Sainza s odtrhnutým predným krídlom sme spočiatku netušili, čo presne sa v tretej zákrute stalo. Napokon z toho nebola vzájomná kolízia ani dotyk, obaja vrazili do bariéry len svojím pričinením.

Alebo nie? Carlos Sainz tvrdí, že sa len chcel vyhnúť Júkimu Cunodovi, a preto skončil tak, ako skončil. “Idem tam rýchlosťou 330 km/h, vidím dym a neviem, či zvládol tú zákrutu alebo havaroval,” opisoval zlomové momenty Španiel, keď sa ho na ne spýtala reportérka Sky Sports.

“Tak som šliapol na brzdy, poriadne tvrdo, aby som sa pokúsil vybrať tú zákrutu. Okamžite som zbadal, že tam havaroval, nuž som sa tomu musel vyhnúť,” názorne so sebou mykol pilot Ferrari, ktorý vo vysielačke poznamenal, že stratil koncentráciu. “Nie je to ideálne, toto sú druhé preteky, keď auto priamo predo mnou havarovalo v Q3.”

Pred dvoma týždňami ho takto zaskočil jeho kolega Charles Leclerc, ktorý sa v Monaku tešil len z kvalifikačného víťazstva, no v Azerbajdžane získa už i pole position, a teda v nedeľu vyštartuje z prvého miesta.

Carlos Sainz by tiež veľmi rád štartoval z lepšej pozície. Podľa svojich výpočtov mohol byť v prvom rade, ak by mal podobný zákryt ako Charles Leclerc. “Tentoraz som sa mal pri prvom pokuse v Q3 azda zaradiť do zákrytu. Charlesovi to na rovinke pomohlo extra dvomi desatinkami, aby mohol zabojovať o pole position. To som však ešte nevedel, že sa v Q3 objaví ďalšia červená vlajka…”

Španiel vraj s tímom debatoval o možnosti, že by vychádzal z boxov tak, aby ho niekto na rovinke potiahol. “To áno, ale všetci chceme byť v tom vláčiku. Nikto nechce byť prvý. Ja som bol v dobrej pozícii, za druhou zákrutou som bol o dve desatiny lepší [ako v predchádzajúcom kole]. To kolo sa rodilo, ale keď sa prihodí niečo takéto, hnevá vás to, pretože cítite bezmocnosť.”

Súvisiace články