logo F1online.sk

Alonso krúti hlavou nad nerozvážnymi jazdcami: Mali by sa upokojiť

Fernando Alonso
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala5. 6. 2021

Fernando Alonso po sobote priznal, že sa mu nepodarilo vyžmýkať všetok potenciál z jeho monopostu. Na vine však nebol on, ale červené vlajky, kvôli ktorým musel svoje rýchle pokusy prerušiť. Alonso krúti hlavou nad súpermi, ktorí vraj nejazdia s rozumom, a tiež nad pravidlom, podľa ktorého ich po nehode nečaká žiadna penalizácia.

Španielsky pretekár sa v Baku prvýkrát prebojoval do tretej časti kvalifikácie a v nedeľných pretekoch vyštartuje z deviateho miesta (po Norrisovej penalizácii z ôsmeho miesta, pozn. red.). Okrem iných aj za Júkim Cunodom či Carlosom Sainzom, ktorí v závere Q3 havarovali a rodáka z Ovieda azda i pripravili o lepšiu pozíciu.

Okrem tejto červenej vlajky sme videli aj tri ďalšie, ktoré takisto brzdili dnešnú kvalifikáciu. “To bol chaos,” pokrútil hlavou Fernando Alonso. “Bolo ťažké dostať sa do rytmu, dostať sa do tempa. To však platilo pre všetkých. My sme ani nevyužili celý potenciál auta, pretože zakaždým, keď sme nasadili nové pneumatiky, sme ich ani neminuli.”

A kým niektorí piloti takto pokazili kvalifikáciu svojim súperom, za svoje chyby ani nezaplatia. Iba Giovinazzi so Strollom odštartujú z posledných priečok, keďže v čase nehody nemali na konte merané kolo.

“Je to asi trochu neférové, že ľudia, ktorí tu havarujú, si proste opravia auto a môžu odštartovať na svojej pozícii,” vyhlásil Alonso. “My ostatní sme až do zajtrajších pretekov v parc fermé a auta sa nemôžeme ani len dotknúť. Prečo vlastne môžu meniť všetky tie súčiastky, keď spôsobili červenú vlajku?”

“Možno sa jedného dňa my ocitneme v takej pozícii a využijeme toto pravidlo, ale ako som povedal, pozerajme sa radšej vpred na zajtrajšok a na to, čo môžeme dosiahnuť,” nechcel sa zbytočne zaoberať vecami, ktoré nezmení, španielsky pretekár.

Už po monackej nehode Charlesa Leclerca sa špekulovalo, či by nebolo dobré zaviesť vo Formule 1 pravidlo na štýl IndyCar, podľa ktorého každý pilot, ktorý havaruje, príde o svoje dva najlepšie časy. V F1 by to mohli byť napríklad všetky časy z tej časti kvalifikácie, v ktorej havaroval.

“Robila to tu polovica štartového poľa,” nadviazal na svoje vyjadrenia o neuváženom štýle jazdy, ktorý vedie k nehodám, Fernando Alonso. Ten následne poukázal nielen na množstvo červených, ale i žltých vlajok. “Myslím si, že ľudia by sa mali upokojiť a na mestskom okruhu jazdiť na 98 percent. Ak tu havarujete a do pretekov odštartujete z posledného miesta, tak možno nebudete jazdiť nad svoje možnosti. Podľa mňa tu dnes veľa pilotov jazdilo cez možnosti auta alebo svoje vlastné schopnosti.”

V nedeľu sa v Baku môže stať naozaj čokoľvek. Viackrát sme tu boli svedkami totálne chaotických pretekov, v ktorých sme ani nestíhali sledovať všetko to dianie na trati. Predbiehať sa tu navyše dá, takže ani Alonso ešte nič nezatracuje.

“Myslím si, že máme dobré auto. Celý víkend bolo dobré. V každej časti sme sa držali v prvej desiatke a cítili sme sa komfortne. Ak máte rýchlosť, dá sa tu predbiehať. Budeme si musieť dávať pozor na pneumatiky, to bude zajtra asi najväčšia téma. Sme zdravo sebavedomí, že si odnesieme dobré body,” dodal.