logo F1online.sk

V Red Bulle sa prísnych testov zadných krídel neboja

Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala13. 5. 2021

Medzinárodná automobilová federácia v utorok rozposlala všetkým desiatim tímom avízo, že od VC Francúzska bude na flexibilitu zadných krídel hľadieť oveľa prísnejšie. Zdá sa, že najviac tým uškodí Red Bullu, no v stajni z Milton Keynes sú vraj všetci pokojní.

FIA sa o túto tému začala zaujímať po vyjadreniach Lewisa Hamiltona zo soboty, keď poznamenal, že Red Bull vďaka ohybnému zadnému krídlu na rovinkách získava až tri desatiny sekundy. V zákrutách sa však krídlo vracia do svojej pôvodnej polohy. Tieto deformácie teda plnia podobný účel ako systém DRS, hoci len pasívne.

V Red Bulle však vládne pokoj a prísnejších testov, pri ktorých sa budú používať dvakrát také sily, sa neboja. “Toto Wolff to povedal Lewisovi, aby rozvíril hladinu,” myslí si Helmut Marko, ktorého sa na názor spýtal F1-insider.com. “My sme však pokojní. My sme prešli všetkými testami a prejdeme aj tými budúcimi.”

V továrni červených býkov vedia ešte niečo: FIA vraj sprísnením statických testov nereaguje primárne na Red Bull, ale na Alpine, ktoré malo flexibilitu zadného krídla dotiahnuť do úplného extrému.

Zaujímavosťou inak je, že na podobné otázky musel odpovedať aj Mercedes vlani v lete. Aj vtedy sa objavili zábery, na ktorých sa zadné krídlo Mercedesu výrazne deformovalo. Toto Wolff to vtedy odbil slovami: “Neviem, čo ľudia na tých záberoch akože chceli vidieť. My sa nepokúšame ani len priblížiť k tej šedej zóne, hlavne pri flexibilných častiach.”

Red Bull sa dnes cíti podobne sebavedomo. Helmut Marko sa nad slovami Lewisa Hamiltona, resp. Tota Wolffa len pousmial: “Toto len poukazuje na to, ako vážne sa pozerajú na naše výkony v Mercedese.”

Súvisiace články