Marko: Mercedes ponúka inžinierom dvojnásobok, len aby zostali
Red Bullu sa v posledných týždňoch darí. Dostal sa do boja o titul, zabezpečil si konkurencieschopnú pohonnú jednotku a na novú éru sa pripravuje aj po motorovej stránke. Mercedesu už stihol vziať šiestich vysoko postavených inžinierov, ktorých sa strieborné šípy nechceli vzdať. Podľa Helmuta Marka ich dokonca neprivolala vôňa peňazí, do Milton Keynes prichádzajú s inou motiváciou.
Čo je lepšie ako prebrať najväčšej konkurencii skúsených inžinierov? Okrem toho, že posilníte svoj tím obrovským know-how, oslabíte svojho priameho súpera. V Milton Keynes sa preto môže oslavovať, po Benovi Hodgkinsonovi dnes Red Bull oznámil príchod ďalších piatich dôležitých mien.
“Ľudia prichádzajú a ľudia odchádzajú. Vždy to bude raz sem a raz tam,” mávol rukou Toto Wolff. “Povedzme to takto: Rozumiem tomu, čo tu Christian (Horner) robí. Buduje štruktúru. Niekedy proste musíte vypísať tie tučné šeky.”
Problém Mercedesu možno bude v tom, že až také tučné tie šeky nebudú. Podľa Helmuta Marka, športového poradcu Red Bullu, inžinieri neprestupujú do Milton Keynes kvôli peniazom. Ide tu o novú výzvu, vášeň k pretekaniu.
“Red Bull je pretekársky tím s vášňou. Všetko budeme mať pod jednou strechou,” vysvetľuje Helmut Marko, ktorý konkrétne k motivácii nových zamestnancov poznamenal: “Mercedes svojim ľuďom ponúka zdvojnásobenie mzdy, ak zostanú. My nie.”
Prečo zrazu inžinieri Mercedesu tak ochotne opúšťajú svoj tím? Ku konkurencii mohli prestúpiť už dávno, Maranello by ich služby privítalo s otvorenou náručou, rovnako továreň Renaultu vo Viry.
Christian Horner vidí jeden dôvod: “Určite profitujeme z toho, že máme továreň v Anglicku, máme teda na dosah veľké inžinierske talenty,” skonštatoval šéf Red Bullu. A má pravdu; hovorí sa, že kedysi Adrian Newey odmietol Ferrari aj z toho dôvodu, že by sa musel presťahovať do Talianska. O nič lepší nie je presun do Sakury či Viry. Novú továreň v Anglicku tak inžinieri, ktorí sa pohrávali s myšlienkou odchodu, určite radi privítali, veď Milton Keynes a Brixworth nedelí viac ako 50 kilometrov.
“Všetci inžinieri, ktorých sme potvrdili, prinášajú plno skúseností, znalostí a inovátorstva do programu Red Bullu. Do budúcna nám dodajú tú najlepšiu technickú platformu,” teší sa Horner. “Naším cieľom je dostať všetky oblasti F1 pod jednu strechu. Úspech sa dostaví len v prípade, ak prilákame najlepších a najmúdrejších ľudí, dáme im tie správne nástroje a vytvoríme pre nich prostredie, v ktorom budú prosperovať.”
Boj medzi Red Bullom a Mercedesom sa tak vyostruje. Červení býci Totovi Wolffovi berú zamestnancov, ten na oplátku prezrádza ich plány, keď pred týždňom vyhlásil, že o spoluprácu s Red Bullom má záujem Volkswagen.
Bude to ešte zaujímavé.