Norris si sype popol na hlavu: Zbabral som to
Lando Norris stál na prahu životného výsledku, keď v kvalifikácii na Veľkú cenu Emilia Romagna mohol obsadiť tretiu priečku. Radosť jeho i fanúšikov však trvala len pár sekúnd, a to do momentu, kým sa v priamom prenose neobjavila správa riaditeľstva pretekov, že zmazalo najlepší čas Landa Norrisa. Brita za tú chybu poriadne hrýzlo svedomie.
McLaren po piatku akoby ožil, no keď sme Norrisa videli na popredných priečkach v úvodných častiach kvalifikácie, ešte bola opatrnosť namieste. V poslednom výjazde v Q3 však potvrdil, že to nebola náhoda. I vďaka dvom fialovým sektorom stratil na konečného víťaza Lewisa Hamiltona len pár stotín sekundy, čo by mu nakoniec stačilo na tretie miesto pred Maxom Verstappenom.
Lando Norris počas rozhovoru pre Sky neskrýval sklamanie. “Som sklamaný, a na seba aj dosť nahnevaný. Až do toho momentu sme mali dobrý deň. Tím odviedol fantastickú prácu, auto v kvalifikácii ožilo, po piatku sme sa výrazne zlepšili. Ale práve v tom jednom kole, v ktorom som nemal spraviť chybu, som to dobabral.”
Traťové limity sú tak jednou z top tém aj tri týždne po kontroverznej VC Bahrajnu. Pilot McLarenu sa na ne ale nevyhováral. “Ľudia si to neuvedomujú, ale všetci to majú rovnaké. Koniec-koncov to bola moja chyba, ja som to zbabral.”
“Zostať v rámci limitov trate zvonku vyzerá oveľa ľahšie než v skutočnosti. Keď ste v kvalifikácii, v jej tretej časti a máte šancu sa posunúť na druhú alebo tretiu priečku, získať svoj najlepší kvalifikačný výsledok, tlačíte na to. V takých rýchlostiach a v takej rýchlej zákrute, keď sa prerátate o takýto kúsok…” zahryzol si do jazyka po názornej ukážke, pri ktorej si pomohol prstami.
McLaren nakoniec vyštartuje zo šiesteho a siedmeho miesta, po sobote to je azda dôvod na smútok, no určite nie, keď si uvedomíme, ako slabo pôsobil tím z Wokingu po prvých dvoch tréningoch.
“Som naozaj spokojný, nie s mojou prácou, ale s prácou tímu,” chválil inžinierov Norris. “Víkend sme nezačali vôbec dobre, na začiatku sme sa veľmi trápili. Ale veľmi sme sa zlepšili a o čosi viac pochopili, ako naše auto funguje, ako ho dostať k životu, do lepšieho pracovného okna, čo je jedna z vecí, ktoré sme sa po Bahrajne museli naučiť.”