Mazepin si chcel skúsiť, koľko prítlaku stratí auto v zákryte. Takmer havaroval
Nikita Mazepin zažil v sobotu jeden strašidelný moment. Keď sa po mikrosúboji s Antoniom Giovinazzim vyklonil zo zákrytu talianskeho pretekára, na moment stratil kontrolu nad svojím autom. Nakoniec sa mu nič nestalo a poriadne si vydýchol.
Incident sa odohral v tretej zákrute potom, čo Mazepina predbehol Antonio Giovinazzi na rýchlejšej Alfe. Rus v tom zbadal príležitosť si preveriť, do akej miery sú pravdivé vyjadrenia pilotov o tom, že Formula 1 v zákryte stratí oveľa viac prítlaku ako je tomu v juniorských sériách, v ktorých doteraz pôsobil Mazepin.
Nikita Mazepin incident opísal v rozhovore pre motorsport.com. “Je známe, že vo Formule 1 majú autá veľa prítlaku, a keď nasledujú iné autá, tak ho aj veľa stratia. Pri oklieštenom objeme jázd a, samozrejme, s najlepšími vyhliadkami na to, že v Bahrajne bude predo mnou veľa áut, som chcel zažiť tú stratu prítlaku.”
“A zažil som to. Takmer som havaroval, ak mám byť úprimný,” zaškeril sa Rus, “pretože ten vietor ma dramaticky rozhodil. Trochu som sa začal báť, ale bolo fajn si to skúsiť. Antonio jazdil s menším množstvom paliva, nejazdil rýchle kolá jedno za druhým. Ja som šiel celú pretekovú vzdialenosť, takže som bol pomalší. Predbehol ma. Chcel som zostať za ním a poučil som sa.”
Aký rozdiel je pri jazde v zákryte a mimo neho sa dnes presvedčil Red Bull. Keď sa Sergio Pérez vyklonil zo zákrytu Nicholasa Latifiho, zmena tlaku vzduchu bola taká veľká, že až odtrhla ľavý kryt motora na Mexičanovom monoposte. Je možné, že nebol správne pripevnený, ale faktom zostáva, že s ním Pérez bez problémov odjazdil aspoň štyri kolá pred týmto incidentom.
Mazepin sa tak na vlastnej koži presvedčil, že svet Formuly 2 sa líši od svetu kráľovnej motoršportu. “Myslím si, že ten rozdiel je veľký, ale nie je to pre mňa prekvapenie. Aj Formula 2 má veľa prítlaku. Tu je auto ťažšie, čiže tu a tam sa niečo získa. Nie je to pre mňa ale nič nové, pretože sú to práve preteky, ktoré bývajú náročnejšie.”