Na barcelonské testy nikto neprivezie skutočné auto, predpovedá Vasseur


Tohtoročné predsezónne testy sa nám rozdelia na dve časti. Podobne ako v roku 2022, keď sme naposledy prechádzali veľkou zmenou pravidiel, sa bude testovať na dvoch rôznych okruhoch. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur pritom očakáva, že podobne ako pred štyrmi rokmi, aj teraz môžu tímy priviezť do Barcelony a potom do Bahrajnu dve odlišné špecifikácie monopostov.
Najväčšou témou barcelonskej časti predsezónnych testov bolo poskakovanie, najväčšou témou bahrajnskej časti predsezónnych testov zas koncept bez bočníc Mercedesu. Stajňa z Brackley priviezla do Sachíru kompletne zmenené auto, ktoré sa nepodobalo na žiadny zo strojov konkurencie.
Ako sa ukázalo, tento projekt nebol úspešný, ale podľa Frédérica Vasseura sa niečo podobné môže zopakovať a autá sa v Bahrajne môžu od svojich barcelonských predchodcov nemálo líšiť. „Myslím si, že to urobia všetci,“ vyhlásil francúzsky manažér.
„Za týchto okolností sú však najdôležitejšie odjazdené kilometre. V Barcelone to nebude o zlepšovaní výkonnosti, ale o kilometroch a overení technických riešení. Výkonnosť je až ďalšia v poradí. Myslím si, že do Barcelony nikto neprivezie skutočné auto, ale akúsi ‚A-špecifikáciu‘,“ vysvetlil Vasseur.
Barcelonské testy sa uskutočnia od 26. do 30. januára, v Bahrajne sa bude jazdiť najprv 11. až 13. februára, potom 18. až 20. februára. Do Barcelony nebudú vpustené médiá, takže odborníci nebudú môcť porovnať zmeny a vyhodnotiť koncepcie jednotlivých tímov.
Podľa Vasseura poslúžia barcelonské testy predovšetkým na odhalenie zásadných problémov. Keďže bahrajnská časť testov končí asi dva týždne pred prvou veľkou cenou v Austrálii, na nejaké zásadné zmeny bude už neskoro. „Je pravda, že už nie sme zvyknutí na deväťdňové predsezónne testy,“ konštatuje boss Ferrari.
„V posledných štyroch alebo piatich rokoch sme si museli vystačiť s troma dňami. Dlhšie testy sú výhoda, ale zároveň budete mať úplne odlišný program. Vaším prvoradým cieľom bude spoľahlivosť,“ pokračoval Vasseur.
„Spomínate si, ako to vyzeralo pred desiatimi či pätnástimi rokmi? V prvých pretekoch dochádzalo k množstvu vypadnutí. V porovnaní s rokom 2025 sa tiež chceme vyhnúť situácii, akú sme zažili v Číne. Nemali sme najazdené kilometre, nemali sme referenčné body a v takom prípade chytáte zajaca za chvost,“ vysvetlil šéf Ferrari.
„V Barcelone sa musíme predovšetkým sústrediť na to, aby sme pozbierali kilometre a pochopili auto. Kde sa musíme zlepšiť a na čo musíme reagovať? Ak si niečo pripravíme na testy do Bahrajnu, pred Austráliou už nebude čas na reakciu. Barcelona bude viac o najazdených kilometroch než o čistej výkonnosti,“ zopakoval Vasseur.
- Značky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur







