logo F1online.skF1online.sk

Alesi: Mám vážne obavy o budúcnosť Ferrari

Fanúšikovia Ferrari v Monze
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 02:49

Ferrari ukončilo sezónu 2025 na štvrtom mieste, čo nemôže nikto v Maranelle považovať za úspech. Frédéric Vasseur však výkony tímu vysvetľuje tým, že sú do istej miery pochopiteľné, keďže Scuderia ukončila vývoj tohtoročného auta už v apríli. Bývalý pretekár Ferrari Jean Alesi to považuje za obyčajnú výhovorku.

Taliansky tím ukončil tohtoročný vývoj v apríli, no to neznamená, že by odvtedy na monoposte nič nevylepšil. V továrni sa ešte doťahovali posledné detaily na zostávajúcich balíčkoch a ešte aj v júli tím nasadil nové zadné zavesenie, ktoré malo pomôcť s nestabilnou zadnou časťou auta a rozšíriť pracovné okno monopostu. Vo svetle výsledkov z druhej polovice sezóny môžeme konštatovať, že želané výsledky to rozhodne neprinieslo.

Ferrari dokonca aj v absolútnom závere sezóny malo veľké problémy samo so sebou. “V tomto roku sme druhú časť sezóny obetovali v prospech budúcoročného auta, takže nie je prekvapujúce, že sa teraz trápime. Prekvapujúce je, ako veľmi tento víkend zaostávame. Taký výkon sa nedá vysvetliť tým, že sme začali vyvíjať budúcoročné auto,” vyhlásil Charles Leclerc počas katarského víkendu. “Nie som spokojný, musíme nájsť odpovede.”

V roku 2026 sa ukáže, či to vôbec stálo za to. Ak Ferrari ani po obetovaní takmer celej sezóny nebude pravidelne bojovať o víťazstvá, stolička Frédérica Vasseura sa bude poriadne otriasať. Talianske médiá už teraz avizujú, že francúzsky manažér dostal ultimátum a ak Scuderia nezachytí úvod sezóny a ukáže sa, že opäť zaostáva, môže prísť o hlavu.

Jean Alesi ku koncu sezóny neskrýval svoje sklamanie. Vasseurove slová považuje za výhovorky. Čo bude s Ferrari? “Ja mám vážne obavy o budúcnosť. Obhajovať sa tým, že ste zastavili vývoj v prospech budúcej sezóny, je veľmi slabá výhovorka,” vyhlásil taliansky pretekár.

“Každý tím v tomto roku pracoval na dvoch autách. Tento prístup Ferrari je trápnym pokusom zakryť svoje vlastné zlyhanie,” zdôraznil víťaz Veľkej ceny Kanady 1995.

Nad Vasseurovými vyjadreniami krúti hlavou aj Giancarlo Minardi, bývalý šéf rovnomennej stajne. Poukazuje v prvom rade na jeho nekonzistentné vyjadrenia v súvislosti s vývojovou stratégiou, ktorými sa vždy snažil Scuderiu vykresliť v lepšom svetle.

“Na jeho mieste by som si dával väčší pozor na verejné vyhlásenia. Mesiace nám garantoval, že pracujú na monoposte SF-25, aby ho zlepšili. Prišla však jeseň a namiesto toho začal tvrdiť, že už v apríli sa rozhodli prerušiť vývoj a všetko sústrediť na rok 2026. Trochu si protirečí, nie?” pýta sa Giancarlo Minardi.

V tejto chvíli však bude najlepšie zachovať pokoj, myslí si syn zakladateľa značky Piero Ferrari. Už o pár mesiacov budeme mať odpoveď na otázku, či sa Ferrari priblíži k tomu, aby ukončilo jednu z najčernejších sérií vo svojich dejinách.

“Ferrari vo svojej histórii zažilo vrcholy aj pády, to patrí k motoršportu. Nijako ma to neutešuje, ale zažili sme už aj horšie časy a vždy sme sa dokázali z toho dostať,” upokojuje Piero Ferrari. “Spomínam si na rok 1973 a na titul, ktorý sme získali v roku 1975 po budovateľskej sezóne v 1974. Spomínam si aj na krízu deväťdesiatych rokov a následné triumfy. Patrí to k motoršportu.”

“Som presvedčený, že sa z toho dostaneme. Niektoré veci nefungovali, ale garantujem vám, že v Maranelle máme aj množstvo iných vecí, ktoré fungujú. Ide o to, že všetky treba zložiť do jedného celku, aby ste z nich vyťažili maximum. Som si istý, že to dokážeme,” dodáva 80-ročný Talian. “Verím tým dobrým veciam, ktoré máme doma, a ako fanúšik dúfam, že poskladáme do seba všetky kúsky skladačky. Ferrari bude opäť vyhrávať. Určite sa nevzdáme. Viem, aké talenty máme k dispozícii.”

Súvisiace články

Diskusia