logo F1online.skF1online.sk

Binotto o ambíciách Audi: Nechceme byť prekvapením budúcej sezóny

Audi, logo, ilustračné
© Audi
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:14

Projekt Audi vo Formule 1 naberá čoraz reálnejšie kontúry. Stajňa predstavila nové lakovanie, farby, logo a v januári chce odhaliť celú tímovú identitu. Šéf projektu Mattia Binotto však upozorňuje, že v roku 2026 ešte neuvidíme skutočné Audi, ako si ho predstavuje vedenie značky. To príde až o niekoľko rokov neskôr.

Jedným z hlavných výkonnostných diferenciátorov bude v nasledujúcej sezóne pohonná jednotka. Audi ako jediný výrobca pohonných jednotiek otvorene pripúšťa, že z tohto pohľadu bude na začiatku novej éry zaostávať. Mattia Binotto sa tým nikdy netajil a inak tomu nie je ani pár týždňov pred prvými testami.

“Podľa mňa musíme byť trpezliví, pretože sme stále uprostred budovateľskej fázy,” uviedol Mattia Binotto krátko pred Vianocami v súvislosti s pohonnou jednotkou, ktorú vyvíja nemecká vetva v Neuburgu. O šasi sa budú starať továrne v švajčiarskom Hinwile a anglickom Bicesteri.

“Vôbec nerátam s tým, že by sme v budúcej sezóne mali mať najlepší motor,” pripustil bývalý boss Ferrari. “Na tom však ani nezáleží, pretože vieme, aké sme si stanovili ciele na rok 2030. Nemáme v pláne sa stať prekvapením budúceho roka.”

Audi neprichádza do Formuly 1 s veľkými očami, ako to v roku 2015 spravila Honda s McLarenom. Nemecká automobilka chce trpezlivo pracovať na svojom projekte, ku ktorému sa pripojili už viacerí špičkoví manažéri a inžinieri na čele s Jonathanom Wheatleym či Jamesom Keyom. Dôležité bude dostať z každej svojej továrne maximum, no optimalizovať aj spoluprácu medzi nimi.

Aj to bude hlavným bodom programu v najbližších mesiacoch. “Myslím si, že s naším projektom sme na správnej ceste, vydali sme sa správnym smerom a máme dôveryhodnosť. Budujeme niečo vierohodné. Už vnímam túto dynamiku, dynamika sa zmenila.”

Logo Audi F1

Dôležité však bude, aby celý projekt pokračoval stabilnejšie ako doposiaľ. V posledných dvoch rokoch sa totiž vymenilo celé vedenie. Na Andreasa Seidla, Olivera Hoffmana či šéfa motorov Adama Bakera zostali len spomienky.

Podľa Binotta sa netreba ničoho báť a inžinieri nemajú dôvod poškuľovať po ponukách konkurencie, ktorá by mohla pôsobiť stabilnejšie. “Z hľadiska zamestnancov je situácia veľmi jasná. Rozširujeme sa, investujeme do budúcnosti. Tieto fakty zvyšujú dôveryhodnosť projektu pred zamestnancami. Neexistujú žiadne pochybnosti o tom, že Audi ide do toho naplno.”

Na ovocie si však treba počkať. “Všetky naše terajšie investície s Audi idú do dlhodobých projektov. Návratnosť týchto investícií sa z hľadiska výkonnosti prejaví možno o tri alebo štyri roky.”

Audi sa svojím spôsobom bude môcť porovnávať s Red Bullom, ktorý takisto prvýkrát stavia vlastnú pohonnú jednotku. Pomáhať mu pri tom bude Ford a množstvo inžinierov, ktorých dokázal prilákať od konkurencie.

Podľa Binotta sa však motorové projekty Audi a Red Bullu ešte nedajú priamo porovnávať, keďže Audi nemá také skúsenosti s pohonnými jednotkami v F1. “Myslím, že oni majú konkrétnejšie zručnosti. My však máme za sebou celú históriu toho, čo je Audi, máme všetko know-how Audi, čo z dlhodobého hľadiska určite bude rozdielové.”

Súvisiace články

Diskusia