Čaká nás veľké finále! Verstappen katarským víťazstvom zredukoval stratu


Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou. McLaren mal v Katare opäť najlepšie tempo, ale nedokázal ho premeniť na víťazstvo. Kým všetci zastavili v 7. kole počas výjazdu safety caru, McLaren zaváhal a zostal na trati. To rozhodlo o skvelom víťazstve Maxa Verstappena, ktoré znamenalo ďalšie vyrovnanie šampionátu.
Navyše, Lando Norris skončil až štvrtý, pritom môže hovoriť o šťastí, že mu na zisk titulu v Abú Zabí postačí tretie miesto. Ešte v predposlednom kole to totiž vyzeralo, že v prípade Maxovho víťazstva v Abú Zabí mu nebude stačiť ani tretie miesto. Kimi Antonelli urobil chybu v predposlednom kole a umožnil Norrisovi, aby sa dostal aspoň na štvrté miesto.
McLaren začal tratiť už na štarte
Bol to pravdepodobne najdôležitejší štart sezóny 2025 a Verstappen urobil presne to, čo potreboval, krásne sa odpichol a do prvej zákruty prešprintoval Norrisa. Piastri sa udržal na čele, ale Red Bullu sa podarilo rozdeliť McLareny, čo bolo zo strategického hľadiska nesmierne dôležité.
Inak sa štart zaobišiel bez väčších incidentov. Russell spadol až na siedmu priečku za Antonelliho, Sainza a Alonsa. Presne podľa očakávania sa poradie následne stabilizovalo, jazdci si vytvorili odstupy a jazda v špinavom vzduchu bola takmer nemožná.
Úvodná nehoda postavila stratégie na hlavu
V 7. kole prišiel nečakaný zvrat. Pierre Gasly a Nico Hülkenberg kolidovali a Sauber zostal zapadnutý pri trati. Na okruh vyšiel safety car a do boxov zamierili všetci okrem pilotov McLarenu. Verstappen sa tak vrátil na tretie miesto a pritom si odškrtol jednu povinnú zastávku v boxoch. McLareny sa udržali na čele, ale čakali ich ešte dve zastávky.
Reštart prišiel v závere 10. kola a začala naháňačka. McLareny potrebovali tlačiť absolútne naplno do 25. kola, Verstappen sa snažil maximalizovať svoju výhodu. Z nudnej procesie sa tak stala zaujímavá strategická zápletka. Odohrávali sa nám v podstate dvoje preteky. McLareny na čele proti zvyšku poľa na čele s Verstappenom, ktorý musel (spolu s ostatnými jazdcami) zastaviť presne v 32. kole.
McLaren mal fantastické tempo a rýchlo navyšovali náskok na pole s čerstvejšími pneumatikami, ktoré zo začiatku trochu manažovalo pneumatiky. Papájové monoposty zastavili v 24. (Piastri) a 25. (Norris) kole a mohli poslať ďakovné bonboniéry Fernandovi Alonsovi. Ten na šiestom mieste manažoval pneumatiky a ako taký rušňovodič ťahal za sebou desať „rušňov“. Medzi piatym Antonellim a šiestym Alonsom sa tak vytvorila medzera, do ktorej sa McLareny mohli zaradiť. Presne to sa im aj podarilo.
Max sa tak ujal vedenia a čakal do 32. kola, v ktorom zastavilo naraz šestnásť jazdcov. Piastri sa v 30. kole dostal pred Antonelliho. Norris bol blízko ku Kimimu v 32. kole, ale neposlal to na vnútornú stranu. Oscar stratil trochu času za Sainzom, Lando zas za Antonellim.
Hromadný nájazd do boxov v 32. kole
V 32. kole prišiel očakávaný chaos v boxoch. Verstappen mal náskok a jeho mechanici svoju prácu bezpečne zvládli. K väčším zmenám v poradí nedošlo, ale niektorí koketovali s nebezpečným vypustením z boxov. Dianie v hĺbke poľa však nikoho príliš nezaujímalo.
Verstappen sa ocitol znovu na treťom mieste viac ako tri sekundy za Norrisom a osem sekúnd za Piastrim. Podľa správ vo vysielačkách McLareny dúfali, že ešte môžu poraziť Verstappena, ale vyzeralo to pre nich veľmi dobre prinajlepšom na druhé a tretie miesto.
Norris mal v druhom sektore menší výjazd mimo trate a žiadal tím, aby skontroloval auto. Lando začal strácať na Oscara a Max sa priblížil. McLareny nemali v tejto fáze žiadne zázračné tempo a Piastri sa začal pohrávať s myšlienkou, že skráti druhý stint, obuje softy a v záverečnom stinte sa pustí do Verstappena.
Piastri zastavil v 42. kole a obul druhú sadu hardov. Verstappen sa v tom čase dostal do DRS za Norrisom a začal za ním strácať čas. Lando zastavil v 44. kole a v tej dobe už nebojoval o víťazstvo. Na trať sa vrátil za Sainzom a Antonellim.
Záverečných desať kôl mal Max všetko pod kontrolou. McLaren sa blížil, ale ani náhodou sa neblížil dostatočne rýchlo. Za vedúcim duom sa odohrával boj Carlosa Sainza o druhé pódium v sezóne a Norrisa o životne dôležité body do šampionátu. V 50. kole sa Lando dostal do DRS za Antonellim, ale na útok to nebolo. Zdalo sa, že McLaren nemá na rovinkách dostatočnú rýchlosť.
Nedeľa v Katare sa tak pre Norrisa zmenila na majstrovský horor. Jeho piate miesto by znamenalo, že v prípade Maxovho triumfu v Abú Zabí by mu na titul nestačilo skončiť na treťom mieste.
Tri kolá pred koncom dostal Isack Hadjar defekt, ale ďalší zvrat sa nekonal. Francúz sa bezpečne dostal do boxov. Kto si však nepočínal bezpečne, bol Kimi Antonelli, ktorý urobil chybu v predposlednom kole a pustil pred seba Norrisa, ktorý tak získal možno rozhodujúce dva body.
Vyhral Verstappen, ktorý pred Abú Zabí zredukoval stratu na Norrisa na 12 bodov. Druhý skončil Piastri, ktorý pôjde do posledných pretekov so stratou 16 bodov.
Poďme však ešte chváliť a vyzdvihnúť musíme hlavne Carlosa Sainza, ktorý získal fantastické pódium na treťom mieste – jeho druhé v sezóne. Carlos bol takmer neviditeľný, keďže všetko sa sústredilo na boj na čele, ale podal ďalší skvelý výkon. Štvrtý skončil Norris, ktorý využil chybu Antonelliho. Ten sa musí uspokojiť s piatym miestom a určite ho postihne všetok hnev fanúšikov Red Bullu.
Bodovanú desiatku doplnili: Russell, Alonso, Leclerc, Lawson a Cunoda.
Nezostáva nám iné, len si budúci víkend užiť finále sezóny a trojstrannú bitku o titul.

Preteky - VC Kataru 2025






| Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Red Bull | 57 | 3. | 1:23,498 | 25 | ||
| 2. | McLaren | +7,995 | 57 | 1. | 1:22,996 | 18 | |
| 3. | Williams | +22,665 | 57 | 7. | 1:23,859 | 15 | |
| 4. | McLaren | +23,315 | 57 | 2. | 1:23,197 | 12 | |
| 5. | Mercedes | +28,317 | 57 | 5. | 1:23,955 | 10 | |
| 6. | Mercedes | +48,599 | 57 | 4. | 1:23,198 | 8 | |
| 7. | Aston Martin | +54,045 | 57 | 8. | 1:23,940 | 6 | |
| 8. | Ferrari | +56,785 | 57 | 10. | 1:24,432 | 4 | |
| 9. | Racing Bulls | +1:00,073 | 57 | 12. | 1:23,971 | 2 | |
| 10. | Red Bull | +1:01,770 | 57 | 15. | 1:24,139 | 1 | |
| 11. | Williams | +1:06,931 | 57 | 14. | 1:24,261 | ||
| 12. | Ferrari | +1:17,730 | 57 | 17. | 1:24,848 | ||
| 13. | Stake | +1:24,812 | 57 | 19. | 1:25,233 | ||
| 14. | Alpine | +1 kolo | 56 | 20. | 1:25,644 | ||
| 15. | Haas | +1 kolo | 56 | 16. | 1:25,056 | ||
| 16. | Alpine | +1 kolo | 56 | 9. | 1:25,376 | ||
| - | Racing Bulls | nedokončil | 56 | 6. | 1:23,484 | ||
| - | Aston Martin | nedokončil | 56 | 18. | 1:24,317 | ||
| - | Haas | nedokončil | 43 | 13. | 1:24,930 | ||
| - | Stake | nedokončil | 7 | 11. | 1:28,139 | ||
- Značky
- VC Kataru 2025









