Katarský tréning v réžii McLarenu, Verstappena a Leclerca trápila technika


Najrýchlejší čas prvého a posledného tréningu na víkendovú Veľkú cenu Kataru zajazdil Oscar Piastri. Austrálčanovi podľa vlastných slov okruh Lusail vyhovuje a vydareným vstupom do víkendu to potvrdzuje. Rýchlosť mu nechýba a tento víkend ju bude potrebovať ako soľ, aby sa ešte s Landom Norrisom pobil o majstrovskú trofej. Jeho tímový kolega v tréningu skončil druhý. Na pomyselnom pódiu ich doplnil Fernando Alonso.
Oscar Piastri sa na mäkkých pneumatikách dostal pod hranicu 81 sekúnd na kolo. Jeho výsledný čas 1:20,924 bol o 58 tisícin rýchlejší ako čas Landa Norrisa, takže pred večernou šprintovou kvalifikáciou to z pohľadu McLarenu vyzerá veľmi nádejne.
Piastri však ešte bude musieť nájsť pár desatiniek k dobru a Lando Norris sa zas bude musieť vyhnúť zbytočným chybám. Líder priebežného poradia totiž svoj pokus nezvládol ideálne. Keby zajazdil optimálne kolo, v ktorom by poskladal svoje najlepšie časy z jednotlivých sektorov, dostal by sa na 1:20,714. Piastriho teoretické maximum je len 1:20,906.
Fernando Alonso má stratu štyroch desatín sekundy a vo vrecku tretie miesto. Od radosti však zrejme skákať nebude, pretože ako sám pravidelne upozorňuje, Aston Martin má vždy veľmi silný štart do víkendu, no postupne začína strácať dych.
Štvrtý najrýchlejší čas zajazdil Carlos Sainz. Španiel sa môže pokúsiť nadviazať na vynikajúcu kvalifikáciu z Las Vegas, no popasovať sa bude musieť s Isackom Hadjarom, ktorý so stratou desatiny sekundy sa takisto hlási do bitky o tretiu časť kvalifikácie.
Prvý tréning až na pár žltých vlajok spôsobených výjazdmi mimo trať či cez štrkové pásy prebiehal hladko. Problémy s technikou však zamestnávali Charlesa Leclerca a Maxa Verstappena.
Pilot Ferrari odjazdil celý tréning s nevhodne nastaveným posilňovačom riadenia. Podľa vlastných slov vôbec nič necítil, a tak ani nevedel poriadne posúdiť vyváženie auta. Kvalifikačnú simuláciu na mäkkých pneumatikách ani nechcel absolvovať, pretože sa bál toho, že na softoch by rovno havaroval.
Napokon ho inžinieri presvedčili a Leclerc softy obul, ale je otázne, čo sa vlastne zo svojich jázd dozvedel. “Ak niečo vidíte na dátach, povedzte mi to, pretože ja necítim vôbec nič,” hlásil z kokpitu. Napriek tomu Leclerc zajazdil ôsmy najrýchlejší čas a zdolal tímového kolegu Lewisa Hamiltona.
Šiesty Max Verstappen najskôr hovoril o problémoch s prevodovkou, keďže radenie prevodových stupňov nebolo vôbec hladké. Následne prezradil, že by sa zišlo doladiť nastavenia odpruženia, pretože po zložení nohy z plynu auto veľmi skákalo. V neposlednom rade na výjazde zo šiestej zákruty nemal k dispozícii dostatok výkonu. Pohonná jednotka sa tu prepínala do režimu rekuperácie, čo označil za “katastrofálne”. Rakúsky tím tak má čo robiť pred štartom šprintovej kvalifikácie.
Do prvej desiatky sa ešte dostali Alex Albon, Lance Stroll a napokon Kimi Antonelli.
Víkend pokračuje už v piatok večer šprintovou kvalifikáciou.

1. tréning - VC Kataru 2025






| Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | McLaren | 1:20,924 | 29 | ||
| 2. | McLaren | 1:20,982 | +0,058 | 28 | |
| 3. | Aston Martin | 1:21,310 | +0,386 | 26 | |
| 4. | Williams | 1:21,404 | +0,480 | 20 | |
| 5. | Racing Bulls | 1:21,503 | +0,579 | 30 | |
| 6. | Red Bull | 1:21,504 | +0,580 | 27 | |
| 7. | Williams | 1:21,609 | +0,685 | 29 | |
| 8. | Ferrari | 1:21,668 | +0,744 | 31 | |
| 9. | Aston Martin | 1:21,669 | +0,745 | 26 | |
| 10. | Mercedes | 1:21,698 | +0,774 | 32 | |
| 11. | Stake | 1:21,783 | +0,859 | 23 | |
| 12. | Ferrari | 1:21,794 | +0,870 | 28 | |
| 13. | Red Bull | 1:21,796 | +0,872 | 28 | |
| 14. | Mercedes | 1:21,824 | +0,900 | 33 | |
| 15. | Haas | 1:21,926 | +1,002 | 26 | |
| 16. | Stake | 1:21,926 | +1,002 | 29 | |
| 17. | Haas | 1:22,096 | +1,172 | 30 | |
| 18. | Alpine | 1:22,424 | +1,500 | 25 | |
| 19. | Racing Bulls | 1:22,562 | +1,638 | 30 | |
| 20. | Alpine | 1:23,529 | +2,605 | 26 | |
- Značky
- VC Kataru 2025








