logo F1online.skF1online.sk

Katarský tréning v réžii McLarenu, Verstappena a Leclerca trápila technika

Oscar Piastri
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala28. 11. 2025

Najrýchlejší čas prvého a posledného tréningu na víkendovú Veľkú cenu Kataru zajazdil Oscar Piastri. Austrálčanovi podľa vlastných slov okruh Lusail vyhovuje a vydareným vstupom do víkendu to potvrdzuje. Rýchlosť mu nechýba a tento víkend ju bude potrebovať ako soľ, aby sa ešte s Landom Norrisom pobil o majstrovskú trofej. Jeho tímový kolega v tréningu skončil druhý. Na pomyselnom pódiu ich doplnil Fernando Alonso.

Oscar Piastri sa na mäkkých pneumatikách dostal pod hranicu 81 sekúnd na kolo. Jeho výsledný čas 1:20,924 bol o 58 tisícin rýchlejší ako čas Landa Norrisa, takže pred večernou šprintovou kvalifikáciou to z pohľadu McLarenu vyzerá veľmi nádejne.

Piastri však ešte bude musieť nájsť pár desatiniek k dobru a Lando Norris sa zas bude musieť vyhnúť zbytočným chybám. Líder priebežného poradia totiž svoj pokus nezvládol ideálne. Keby zajazdil optimálne kolo, v ktorom by poskladal svoje najlepšie časy z jednotlivých sektorov, dostal by sa na 1:20,714. Piastriho teoretické maximum je len 1:20,906.

Fernando Alonso má stratu štyroch desatín sekundy a vo vrecku tretie miesto. Od radosti však zrejme skákať nebude, pretože ako sám pravidelne upozorňuje, Aston Martin má vždy veľmi silný štart do víkendu, no postupne začína strácať dych.

Štvrtý najrýchlejší čas zajazdil Carlos Sainz. Španiel sa môže pokúsiť nadviazať na vynikajúcu kvalifikáciu z Las Vegas, no popasovať sa bude musieť s Isackom Hadjarom, ktorý so stratou desatiny sekundy sa takisto hlási do bitky o tretiu časť kvalifikácie.

Prvý tréning až na pár žltých vlajok spôsobených výjazdmi mimo trať či cez štrkové pásy prebiehal hladko. Problémy s technikou však zamestnávali Charlesa Leclerca a Maxa Verstappena.

Pilot Ferrari odjazdil celý tréning s nevhodne nastaveným posilňovačom riadenia. Podľa vlastných slov vôbec nič necítil, a tak ani nevedel poriadne posúdiť vyváženie auta. Kvalifikačnú simuláciu na mäkkých pneumatikách ani nechcel absolvovať, pretože sa bál toho, že na softoch by rovno havaroval.

Napokon ho inžinieri presvedčili a Leclerc softy obul, ale je otázne, čo sa vlastne zo svojich jázd dozvedel. “Ak niečo vidíte na dátach, povedzte mi to, pretože ja necítim vôbec nič,” hlásil z kokpitu. Napriek tomu Leclerc zajazdil ôsmy najrýchlejší čas a zdolal tímového kolegu Lewisa Hamiltona.

Šiesty Max Verstappen najskôr hovoril o problémoch s prevodovkou, keďže radenie prevodových stupňov nebolo vôbec hladké. Následne prezradil, že by sa zišlo doladiť nastavenia odpruženia, pretože po zložení nohy z plynu auto veľmi skákalo. V neposlednom rade na výjazde zo šiestej zákruty nemal k dispozícii dostatok výkonu. Pohonná jednotka sa tu prepínala do režimu rekuperácie, čo označil za “katastrofálne”. Rakúsky tím tak má čo robiť pred štartom šprintovej kvalifikácie.

Do prvej desiatky sa ešte dostali Alex Albon, Lance Stroll a napokon Kimi Antonelli.

Víkend pokračuje už v piatok večer šprintovou kvalifikáciou.

1. tréning - VC Kataru 2025

logo McLaren
Lando Norris
logo McLaren
Oscar Piastri
logo Aston Martin
Fernando Alonso
PilotTímČasStrataKolá
1.
Oscar Piastri
McLaren1:20,92429
2.
Lando Norris
McLaren1:20,982+0,05828
3.
Fernando Alonso
Aston Martin1:21,310+0,38626
4.
Carlos Sainz
Williams1:21,404+0,48020
5.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:21,503+0,57930
6.
Max Verstappen
Red Bull1:21,504+0,58027
7.
Alex Albon
Williams1:21,609+0,68529
8.
Charles Leclerc
Ferrari1:21,668+0,74431
9.
Lance Stroll
Aston Martin1:21,669+0,74526
10.
Kimi Antonelli
Mercedes1:21,698+0,77432
11.
Nico Hülkenberg
Stake1:21,783+0,85923
12.
Lewis Hamilton
Ferrari1:21,794+0,87028
13.
Júki Cunoda
Red Bull1:21,796+0,87228
14.
George Russell
Mercedes1:21,824+0,90033
15.
Oliver Bearman
Haas1:21,926+1,00226
16.
Gabriel Bortoleto
Stake1:21,926+1,00229
17.
Esteban Ocon
Haas1:22,096+1,17230
18.
Pierre Gasly
Alpine1:22,424+1,50025
19.
Liam Lawson
Racing Bulls1:22,562+1,63830
20.
Franco Colapinto
Alpine1:23,529+2,60526

Súvisiace články

Diskusia