logo F1online.sk

Wolff sa obáva Red Bullu: Na konci roka už mali najrýchlejšie auto

Toto Wolff
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 2. 2021

Mercedes v hybridnej ére povyhrával azda všetko, čo sa vyhrať dalo. Pred sezónou 2021 si však Toto Wolff nie je úplne istý tým, ako šampionát dopadne, lepšie povedané oba šampionáty. Red Bull je totiž viac než len vážnou hrozbou. Alebo aspoň to tvrdí.

Toto Wolff zrejme i s potmehúdskym úškrnom sledoval víťazstvo Maxa Verstappena v Abú Zabí tušiac, že už o pár týždňov fanúšikom zodvihne tlak ďalšou dávkou vyjadrení o tom, aký je Red Bull ťažký súper. Dámy a páni, je to tu, Red Bull sú podľa neho jedni z hlavných favoritov na jazdecký aj konštruktérsky titul.

“Oni majú veľmi silnú jazdeckú kombináciu,” hovorí na margo jazdeckej dvojice Red Bullu Toto Wolff pre Speedweek a pokračuje zostra: “Na konci minulého roka mal Red Bull v skutočnosti najrýchlejšie auto. Tento tím je v kruhu favoritov pre rok 2021, a to hlavne v konštruktérskom šampionáte, keďže má jazdcov takéhoto kalibru.”

“Red Bull bude dvojnásobný vyzývateľ, v oboch šampionátoch, v jazdcoch i tímoch,” uviedol rodák z Viedne, na ktorého už stihol zareagovať aj Helmut Marko: “Momentálne sa nejazdí, on sa svojimi slovami snaží len vytvoriť napätie.”

“My dúfame, že budeme bojovať o čelo, ale jasným favoritom je Mercedes. V hybridnej ére od roku 2014 vyhrali doposiaľ každý jeden majstrovský titul,” pripomenul športový poradca Red Bullu.

Jedno je však takmer isté: Red Bull je jedinou nádejou fanúšikov, ktorí veria v napínavý súboj o oba šampionáty. Ferrari sa síce chce pozviechať, ale v tejto sezóne od neho ešte nemožno čakať lepšie než tretie miesto v Pohári konštruktérov.

“Sledovať, ako sa Carlosovi Sainzovi darí proti Charlesovi Leclercovi, bude vzrušujúce,” myslí si šéf strieborných šípov, ktoré budú aj tento rok odeté v čiernej. “Ferrari bude silnejšie než v roku 2020, Scuderia proste musí byť silnejšia. Vlani mali problémy tiež kvôli slabému šasi, nuž očakávam, že ich už odstránili.”

S Mercedesom sa spája ešte ďalší tím, hoci nie ako rival, ale skôr ako spojenec. Aston Martin s monopostom, ktorý vznikne kombináciou minuloročného auta W11 a jeho predchodcu W10, môže tiež získať pár pekných výsledkov.

Podľa Wolffa budú mať v Aston Martine čo robiť, aby ustáli tlak, ku ktorému prispieva aj váha mena Aston Martin. “Keď nesiete meno automobilky s takou tradíciou, tak musíte ašpirovať na to, že budete pretekať na úplnom čele.”

“Takáto značka posúva na nový level aj Formulu 1. Nuž a pre Sebastiana Vettela a jeho tímového kolegu Lanca Strolla bude toto prvé porátanie sa s realitou. Aj pre mňa bude fascinujúce sledovať Aston Martin,” doplnil jeho akcionár.