logo F1online.skF1online.sk

Tohtoročný vývoj nám pomôže aj v budúcej sezóne, vysvetľuje Red Bull

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 10:52

Väčšina tímov v prvej polovici sezóny pracovala na dvoch odlišných projektoch. Po letnej prestávke sa však už len málokto mohol a chcel pochváliť novými komponentmi, keďže by tým odčerpával zdroje, ktoré mohol investovať do budúcoročného auta. V Red Bulle to však nepovažujú za stratu času ani v súvislosti s rokom 2026.

Červení býci zatiaľ môžu byť spokojní so svojím rozhodnutím pokračovať vo vývoji, keďže im umožnilo vrátiť sa do boja o titul. Na druhej strane o rok to môžu ľutovať. Každý deň strávený pri vývoji budúcoročného auta totiž prinesie násobne väčšie zisky v časoch na kolo.

Podľa Laurenta Mekiesa sa však na to netreba pozerať takto prvoplánovo. Aj keď sa technika o rok zmení, Red Bull z tohtoročného vývoja bude čerpať aj v novej ére. “Robíme to takto, pretože to považujeme za celkovo prínosné,” vysvetľoval v Mexiku. “Týmto si potvrdzujeme správnosť našich postupov, a síce kalibrujeme ich na rok 2026.”

“Keby sme si mysleli, že to bude mať negatívny dopad, nerobili by sme to. Vieme, že nejakú cenu treba zaplatiť, no považujeme ju za rozumnú. Podľa nás to stojí za to,” pokračoval šéf červených býkov.

Andrea Stella má jednu teóriu, podľa ktorej Red Bull nemá problém investovať do tohtoročného auta, pretože už teraz vie, že jeho ďalší monopost nebude konkurencieschopný. Továreň v Milton Keynes totiž prvýkrát v histórii nasadí do svojich áut vlastnú pohonnú jednotku.

Športový poradca tímu Helmut Marko už pred pár dňami reagoval na tieto slová, keď Stellovi pripomenul výroky Tota Wolffa z roku 2021. Red Bull aj vtedy pokračoval vo vývoji až do jesenných mesiacov, no nijako mu to neuškodilo. V skutočnosti odštartoval éru dominancie.

Laurent Mekies okrem toho pripomína, že tímu to prinesie aj iné benefity. Inžinieri napríklad odhalili nový prístup, ako riešiť problémy s monopostom. Konkrétne riešenia síce o rok nebudú vedieť aplikovať, ale osvedčený postup sa môže zísť.

“Prečo teda pokračujeme vo vývoji dlhšie ako ostatní? Nijako to nesúvisí s rokom 2026,” ubezpečil Mekies. “Myslím, že sme sa k tomu už viackrát vyjadrili, že keby sme skrátka uzavreli kapitolu o tejto sezóne, v ktorej sme s naším autom neboli veľmi spokojní, keby sme nevyužili jeho plný potenciál, do roku 2026 by sme vstupovali s množstvom otázok a úvah, čo by bolo keby.”

“Radšej by sme do auta investovali viac, pokúsili sa dať dokopy to, čo na ňom nefungovalo, a vyžmýkali z neho viac výkonu. Do roku 2026 nám to dodá dôveru v naše nástroje, metodiky a prístupy. Samozrejme, chce to čas a energiu, ale toto je vysvetlenie. Nijako to nesúvisí s pohonnou jednotkou,” zdôraznil.

Súvisiace články

Diskusia