Stačí sa pozrieť na časy: Verstappenov druhý stint bol mega, vyhlásil Mekies


Aj keď je Max Verstappen len človek, v nedeľu bol presný ako švajčiarske hodinky. Za svoj druhý stint na mäkkých pneumatikách si vyslúžil ovácie tímu aj fanúšikov. Jedinou škvrnou na jeho jazde v druhom stinte bola len fáza VSC, pre ktorú nemohol dokončiť svoje veľdielo, ale na množstvo pochvál to nemalo vplyv.
Keď sa Max Verstappen po dlhšom úvodnom stinte ocitol so stratou niekoľkých sekúnd za Lewisom Hamiltonom, nezdalo sa, že by sa ešte dokázal vrátiť na pódium. O pár kôl neskôr si však so sedemnásobným majstrom sveta poradil a ostatní súperi mu výrazne uľahčili prácu. Najskôr do boxov zamierili Kimi Antonelli s Oscarom Piastrim a o kolo neskôr aj Ollie Bearman s Georgeom Russellom.
Charles Leclerc mal v tej chvíli štrnásťsekundový náskok. Verstappen však zapol svoj interný chronometer a o dvadsať kôl už mohol aktivovať DRS za pilotom Ferrari. “Toto je šialený stint,” skonštatoval ohromený Gianpiero Lambiase a pri pohľade na jeho časy si ľahko domyslíme, prečo ho Verstappen tak očaril.
Najpomalšie kolo z celej série zajazdil krátko pred aktiváciou fázy VSC, keď sa viezol za pomalším Charlesom Leclercom. Odhliadnuc od toho sa však od 39. až po 68. kolo pohyboval v pásme necelých šiestich desatín sekundy. Holanďan na mäkkých pneumatikách definoval pojem konzistentnosť.
| Kolo | Čas | Odchýlka od priemeru |
|---|---|---|
| 39 | 1:21,284 | -0,081 |
| 40 | 1:21,425 | 0,060 |
| 41 | 1:21,447 | 0,082 |
| 42 | 1:21,349 | -0,016 |
| 43 | 1:21,348 | -0,017 |
| 44 | 1:21,404 | 0,039 |
| 45 | 1:21,291 | -0,074 |
| 46 | 1:21,681 | 0,316 |
| 47 | 1:21,236 | -0,129 |
| 48 | 1:21,435 | 0,070 |
| 49 | 1:21,219 | -0,146 |
| 50 | 1:21,108 | -0,257 |
| 51 | 1:21,266 | -0,099 |
| 52 | 1:21,224 | -0,141 |
| 53 | 1:21,232 | -0,133 |
| 54 | 1:21,283 | -0,082 |
| 55 | 1:21,148 | -0,217 |
| 56 | 1:21,267 | -0,098 |
| 57 | 1:21,544 | 0,179 |
| 58 | 1:21,183 | -0,182 |
| 59 | 1:21,267 | -0,098 |
| 60 | 1:21,174 | -0,191 |
| 61 | 1:21,366 | 0,001 |
| 62 | 1:21,237 | -0,128 |
| 63 | 1:21,434 | 0,069 |
| 64 | 1:21,434 | 0,069 |
| 65 | 1:21,558 | 0,193 |
| 66 | 1:21,248 | -0,117 |
| 67 | 1:21,563 | 0,198 |
| 68 | 1:21,663 | 0,298 |
| 69 | 1:22,007 | 0,642 |
Šéf tímu Laurent Mekies vyzdvihol tím aj svojho jazdca. “Gratulujem celému tímu za to, že sa nevzdával počas víkendu, keď sme sa s autom trápili o čosi viac,” povedal po pretekoch. “Každý šiel naplno, aby sme sa dostali do lepšej pozície. Tím na trati a v Milton Keynes nás veľmi dobre podporoval.”
“Na víťazstvo to nestačilo, ale umožnilo nám to získať s Maxom ďalšie dôležité pódium. Vďaka jeho jazde naša stratégia zafungovala. Gratulujem stratégom, pretože sme sa odhodlali k veľmi ťažkej jednozastávkovej stratégii so štartom na problémových stredne tvrdých pneumatikách. Jeho druhý stint bol mega,” uznanlivo pokýval hlavou. “Nedovolil, aby jeho tempo kleslo a z auta vyžmýkal presne to, čo sme potrebovali.”
“Každým kolom sťahoval Charlesa Leclerca o šesť desatín sekundy a nebyť výjazdu VSC, v posledných kolách by sme sa dočkali poriadnej bitky. Toto je však súčasťou hry. VSC nemáme pod kontrolou, no stálo nás to pekný súboj a možno pár bodov,” doplnil Mekies.







