Podľa Palmera zrádza Ferrari exekúcia: Majú lepšie auto než Mercedes


Ferrari po letnej prestávke stráca pôdu pod nohami. Po závane optimizmu po maďarskej pole position Charlesa Leclerca prišiel tím z dovoleniek v príšernej forme. V Holandsku mali piloti dve nehody, na domácej trati v Monze podali skôr priemerný výkon a následne v Baku, ktoré Scuderii malo papierovo sadnúť, prišiel veľmi podpriemerný výkon.
Ferrari malo veľmi nepresvedčivý štart do sezóny, ale postupom času Charles Leclerc a Lewis Hamilton výrazne zvýšili bodové zisky a vrátili Ferrari komfortne na druhé miesto Pohára konštruktérov. Po Maďarsku mala Scuderia 24-bodový náskok na Mercedes a 66-bodový náskok na Red Bull.
Dnes, o tri veľké ceny neskôr, stráca Ferrari na Mercedes 4 body a náskok na Red Bull sa stenčil na 14 bodov. Podľa bývalého pilota a dnes experta F1 TV Jolyona Palmera však za tým nevyhnutne nie je zlepšená rýchlosť monopostov súperov alebo zhoršená rýchlosť Ferrari.
„Už niekoľko týždňov mám od Ferrari veľké očakávania, ale teraz ich budem krotiť,“ povedal bývalý pilot Renaultu v podcaste F1 Nation. „Stále si myslím, že majú lepšie auto než Mercedes, ale realizácia víkendov z ich strany je nedostatočná.“
„V Monze to bolo viac-menej okej a tam pravdepodobne dosiahli výsledok, aký si zaslúžili – tesne za stupňami víťazov. V Baku sme však videli Hamiltona na použitých mäkkých pneumatikách, ako sa neúspešne snaží postúpiť do Q3, potom Leclerc havaroval. Nakoniec štartovali z desiateho a dvanásteho miesta,“ skonštatoval Palmer.
„Je to veľmi vzdialené tomu, čo by s tým autom mali dokázať. To je tak trochu príbeh celej tejto sezóny v podaní Ferrari,“ dodal.
Baku pritom malo byť šťastným lovným revírom Ferrari a najmä Charlesa Leclerca. Opak však bol pravdou, či už vinou nízkych teplôt, chýb pri realizácii, alebo iných faktorov. Scuderia čelí pred Singapurom veľkej úlohe a opäť, podobne ako v Baku, by to mal byť okruh, ktorý Ferrari sadne. Veď Charles Leclerc siahal doma v Monaku, ktoré je Singapuru podobné, na najvyšší stupienok.
„Myslím si, že v Singapure by mali poraziť Mercedes, ale vráťme sa k minuloročným výsledkom a pozrime sa na kvalifikáciu – Ferrari stálo na štarte na deviatom a desiatom mieste. To je presne ten tradičný scenár Ferrari na okruhu, na ktorom by mali byť rýchli,“ poznamenal Palmer.
„Koľkokrát už po katastrofálnom víkende odchádzali s nulou na konte, hoci mali byť prinajhoršom v prvej päťke? Logika našepkáva, že v Singapure budú opäť silní, jazdí sa tam pomaly a sú lepší než Mercedes, ale musia to konečne pretaviť do výsledku,“ dodal Palmer.
- Značky
- Ferrari
- Jolyon Palmer