Motorový projekt Ferrari dostal tvrdú ranu, na odchode sú dvaja kľúčoví inžinieri


Štvrtok nepriniesol fanúšikom Ferrari veľmi príjemné správy najmä v súvislosti s blížiacou sa novou technologickou érou. Podľa talianskych médií sa schyľuje k odchodu dvoch dôležitých inžinierov motorového oddelenia Scuderie.
Talianski insideri z portálu Autoracer a denník Corriere dello Sport informujú o tom, že Scuderiu opúšťajú Wolf Zimmermann a Lars Schmidt. Podľa medializovaných informácií majú zamierené na motorové oddelenie Audi.
Vedúci projektu pohonnej jednotky Ferrari Wolf Zimmermann bol jedným zo základných pilierov motorového oddelenia už od roku 2014, keď sa k tímu pripojil z Mercedesu na žiadosť vtedajšieho šéfa motorov Mattiu Binotta. Postupne pomáhal spraviť z pohonnej jednotky Ferrari najvýkonnejší agregát vo Formule 1 a ruku priložil aj k vývoju budúcoročného motora. Corriere della Sera ho opisuje ako “génia s dlhým rockovým účesom”, La Repubblica ho zas označila za “otca motorov Ferrari”.
Lars Schmidt v Scuderii zastával pozíciu vedúceho inžiniera pre výkonnostný vývoj spaľovacieho motora, pričom aj on by mal obnoviť spoluprácu so svojím bývalým šéfom Mattiom Binottom v Audi.
Ferrari trvá na tom, že odchod spomínanej dvojice je súčasťou “bežnej fluktuácie inžinierov” a pripomína, že čoskoro sa k tímu pripoja ďalšie posily z Mercedesu a Alpinu. Motorové oddelenie napokon neprichádza ani o svojho šéfa Enrica Gualtieriho.
Známy taliansky insider Leo Turrini však podotýka, že odchod dvoch vysoko postavených inžinierov len pár mesiacov pred rokom 2026 je správou, ktorá môže viesť k “rozdielnym interpretáciám”.
V tejto chvíli nie je jasné, ktorá z dvoch možných interpretácií je správna. “Buď vo Ferrari panuje sklamanie z motora pre rok 2026, alebo sa Binottovi jednoducho podarilo presvedčiť ich, aby ho nasledovali do Audi,” píše Leo Turrini. “Vyhrávanie vám pomáha ďalej vyhrávať. Keď prehrávate, začína sa špekulovať.”
Načasovanie je však podozrivé. V kuloároch sa šepká, že Ferrari na svojich dynamometroch ešte nezačalo s testovaním kompletnej pohonnej jednotky pre budúci rok. Do hraničného termínu homologizácie FIA však zostávajú už len tri mesiace.