McLaren sa v druhom tréningu vrátil na čelo, Ferrari je stále vysoko


Po nevýraznom výkone McLarenu v prvom tréningu sa tradičný britský tím vrátil na čelo výsledkovej listiny. V druhom tréningu bol najrýchlejší Lando Norris pred Charlesom Leclercom a Carlosom Sainzom. Táto trojica zároveň ako jediná dokázala podliezť hranicu 1:20,000.
Lando Norris sa vo svojom najlepšom pokuse dostal na čas 1:19,878. Britský jazdec môže byť oveľa spokojnejší s priebehom druhého tréningu ako v piatok popoludní. McLaren by si však určite želal, aby mal na čele väčší náskok. Už je totiž akýmsi nepísaným pravidlom, že konkurencia dokáže v noci z piatka na sobotu spraviť väčší krok vpred.
Oscar Piastri v prvom tréningu na trati chýbal a po návrate obsadil štvrté miesto. Okrem toho má problém. Po skončení jázd má zamieriť ku komisárom. FIA ho vyšetruje za to, že vyrazil z garáže do boxovej uličky ešte pred oznámením času reštartu. V minulosti za to piloti dostali penalizáciu straty jednej priečky, no to bolo v kvalifikácii. Uvidíme, ako to komisári posúdia v tréningu.
Charlesovi Leclercovi patrí slušná druhá priečka so stratou 83 tisícin. Ferrari dnes bolo veľmi silné najmä na rovinkách. Na jednej strane sa o to mohlo postarať rozhodnutie tímu vyskúšať v druhom tréningu menšie zadné krídla na oboch monopostoch, no je otázne, do akej miery talianskej stajni pomohol potenciálne agresívnejší motorový režim.
Williamsu očividne vyhovuje nastavenie auta na minimálny prítlak. Carlos Sainz sa opäť dostal na tretie miesto vo výsledkovej listine a Alex Albon skončil siedmy. Toto je pre stajňu zo Silverstonu veľká príležitosť upevniť si piate miesto v Pohári konštruktérov.
Max Verstappen sa v druhom tréningu sťažoval na nedostatok priľnavosti, ale aj na správanie monopostu na hrboľoch. Auto neustále poskakovalo, každý hrboľ na trati mu podľa štvornásobného majstra sveta robil problémy. Júki Cunoda naňho napokon stratil len dve desatiny sekundy, čo je z Japoncovho pohľadu celkom dobrá správa, no je jasné, že inžinierov čaká práca.
V prvej desiatke sa objavili ešte Nico Hülkenberg na ôsmej pozícii a George Russell so stratou necelých štyroch desatín sa dostal na pomyselné posledné postupové miesto do Q3. Jeho tímový kolega sa opäť ocitol v problémoch.
Aj druhý tréning ovplyvnila červená vlajka, na ktorú sme nečakali ani desať minút. Postaral sa o ňu domáci miláčik Kimi Antonelli. V zákrute Lesmo 2 mu ušla zadná časť monopostu a mladý Talian to už nestihol skorigovať. Vyletel do štrku, odkiaľ sa nedokázal vyhrabať.
V Lesme 2 či vo Variante Ascari sme však videli v štrku celý rad pilotov: obaja jazdci Ferrari, Gabriel Bortoleto, Fernando Alonso a Oscar Piastri sú len niektorí jazdci, ktorých problémy nám ukázala réžia priameho prenosu. V kvalifikácii budú rozhodovať aj takéto malé chyby.

2. tréning - VC Talianska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:19,878 | 28 | ||
2. | Ferrari | 1:19,961 | +0,083 | 29 | |
3. | Williams | 1:19,974 | +0,096 | 30 | |
4. | McLaren | 1:20,059 | +0,181 | 29 | |
5. | Ferrari | 1:20,070 | +0,192 | 26 | |
6. | Red Bull | 1:20,077 | +0,199 | 27 | |
7. | Williams | 1:20,179 | +0,301 | 28 | |
8. | Stake | 1:20,241 | +0,363 | 27 | |
9. | Red Bull | 1:20,269 | +0,391 | 28 | |
10. | Mercedes | 1:20,276 | +0,398 | 29 | |
11. | Racing Bulls | 1:20,383 | +0,505 | 24 | |
12. | Stake | 1:20,475 | +0,597 | 25 | |
13. | Aston Martin | 1:20,528 | +0,650 | 28 | |
14. | Haas | 1:20,607 | +0,729 | 29 | |
15. | Aston Martin | 1:20,645 | +0,767 | 26 | |
16. | Haas | 1:20,654 | +0,776 | 29 | |
17. | Racing Bulls | 1:20,811 | +0,933 | 25 | |
18. | Alpine | 1:21,102 | +1,224 | 30 | |
19. | Mercedes | 1:21,367 | +1,489 | 4 | |
20. | Alpine | 1:21,564 | +1,686 | 30 |
- Značky
- VC Talianska 2025