O zlyhanie Alonsovho zavesenia sa nevedomky pričinil Norris


Aston Martin konečne vylúštil hádanku z Veľkej ceny Talianska. Technici z britskej stajne zistili, čo spôsobilo zlyhanie predného zavesenia Fernanda Alonsa, ku ktorému došlo vo Variante Ascari. Ukázalo sa, že nešlo o chybu v nastaveniach, ale o zblúdilý kamienok.
Uprostred boja o siedmu priečku na Fernanda Alonsa opäť sadla smola. Zlyhanie predného zavesenia nie je bežnou pretekovou situáciou, najmä nie v prípade, keď sa pilot neocitne v súboji koleso na koleso. Okamžite sa preto objavili špekulácie, že za zlyhanie mohlo príliš tuhé nastavenie, prípadne prehnane agresívna jazda po obrubníkoch.
“V každom kole sme prechádzali cez ten obrubník,” obhajoval sa po pretekoch Fernando Alonso. “Aj ostatní piloti ho používali vo zvyšku pretekov. Mali sme problém so zavesením. Vždy sa nám stanú takéto veci, keď sme na bodovaných priečkach.”
Španielsky pretekár mal napokon pravdu. Opakované zábery ukázali, že skutočne aj ostatní jazdci využívali obrubník na výjazde z Variante Ascari rovnako ako on, a to dokonca vrátane Lanca Strolla.
Analýza v továrni odhalila skutočnú príčinu a fotografia Martina Trenklera z nedeľných pretekov ju potvrdila. Keď krátko po štarte Lando Norris vyšiel na štrk, spŕška kamienkov zasiahla aj monopost Fernanda Alonsa. Jeden z nich však tak nešťastne, že došlo k menšiemu poškodeniu predných závesov. Samotné poškodenie nebolo dostatočne rozsiahle na to, aby závesy zlyhali okamžite, no takto oslabené rameno už nemalo šancu ustáť otrasy a sily, ktoré naň pôsobia počas veľkej ceny.

“Stajňa potvrdzuje, že v úvodnom kole pretekov štrk zasiahol auto Fernanda Alonsa na viacerých miestach vrátane zavesenia, ktoré zostalo poškodené,” uviedol hovorca Aston Martin pre španielske noviny AS. “Tím nemal vedomosť o tomto poškodení, no malá a konštantná záťaž v konečnom dôsledku viedla k zlyhaniu.”