Sainz si podal FIA aj Lawsona: Radšej bude riskovať nehodu ako akceptovať iné auto vedľa seba


Carlos Sainz nemohol uveriť vlastným ušiam, keď ho pretekový inžinier informoval o desaťsekundovej penalizácii. Nakoniec mu komisári za incident s Liamom Lawsonom pribalili aj dva trestné body. Španiel nad verdiktom začal krútiť hlavou a máme dôvod sa domnievať, že ňou krúti ešte stále.
Pilot Williamsu sa napohľad pokúsil o predbiehací manéver v prvej zákrute. Čo sa podarilo Landovi Norrisovi na rezignovaného Maxa Verstappena, však Sainzovi nevyšlo na Liama Lawsona. Namiesto toho došlo ku kontaktu, poškodeniu na oboch autách a Sainz navyše dostal desaťsekundový trest.
Verdikt komisárov je vo svojej podstate jednoduchý a vychádza zo Smernice o jazdeckých štandardoch. “Predná náprava Carlosa Sainza nebola pred prednou nápravou Liama Lawsona v apexe prvej zákruty. Carlos Sainz sa pokúsil udržať na vonkajšku auta Liama Lawsona, keď došlo ku kolízii.”
“Rozhodli sme, že Liam Lawson mal právo na zákrutu, a preto Carlos Sainz nesie za túto kolíziu prevažnú časť viny,” vysvetlili desaťsekundovú penalizáciu vo svojom zdôvodnení komisári.
Sainz nemôže uveriť verdiktu
Carlos Sainz v čase rozhovorov s novinármi nemal k dispozícii verdikt komisárov. Bol odhodlaný za nimi ísť, aby mu všetko vysvetlili, pretože bezprostredne po veľkej cene mu penalizácia nedávala najmenší zmysel. Skôr kritizoval svojho súpera z Racing Bulls.
“V prvom rade chcem povedať, že tento incident bol veľmi jasný,” rozrečnil sa Carlos Sainz. “Ani neviem, koľko sme v prvej zákrute v Zandvoorte videli príkladov toho, že dve autá tu pretekajú bok po boku bez kontaktu. Táto zákruta umožňuje dvom autám pretekať bez zbytočného kontaktu.”
Toque entre Liam Lawson y Carlos Sainz en el relanzamiento. pic.twitter.com/ju7Fob9d9C
— Patootwm (@Patootwm) August 31, 2025
Lawson je vraj príliš agresívny a s ním to skrátka nejde. “Pri Liamovi je to však vždy ťažké. Zdá sa, že on radšej uprednostní menší kontakt, vypadnutie alebo defekt, než by mal akceptovať iné auto vedľa seba. Dúfam, že so skúsenosťami mu to dôjde, pretože on vie, že pri takom zbytočnom manévri sa pripravuje o množstvo bodov. Okrem toho som ja dostal desaťsekundový trest, čo je totálny vtip.”
“Musím ísť za komisármi a požiadať ich o vysvetlenie, aby som pochopil ich pohľad, pretože toto je neakceptovateľné,” lamentoval skúsený Španiel. “Rozhodovanie na takejto úrovni Formula 1 nepotrebuje, ak toto naozaj považujú za hodné desaťsekundového trestu pre mňa. Považujem to za vážnu tému, ktorá sa ma týka ako jazdca, ako riaditeľa GPDA. Určite túto tému otvorím.”
Načítavam anketu...
Zaujímavosťou je, že Sainz sa podľa svojich slov v prvej zákrute ani nepokúšal o predbiehací manéver. Účelom jeho jazdy vraj bolo pripraviť si lepší výjazd do ďalšej sekcie, zatiaľ čo Lawson sa musel brániť, čo by ho v nájazde do druhej a tretej zákruty spomalilo.
“Na vonkajšku bol skrátka priestor, tak som si povedal, OK, pokúsim sa ho trochu vylákať z pozície pred zákrutami 2 a 3. Nesnažil som sa ho na vonkajšku predbehnúť,” prízvukuje Sainz. “Ja sa s ním len snažil ísť bok po boku, aby v druhej a tretej zákrute trochu vyšiel zo stopy. Odrazu však došlo ku kontaktu, čo ma totálne zaskočilo.”
“Svoje boje si treba vyberať s rozumom,” odkazuje Liamovi Lawsonovi. “Toto sú Liamove prvé roky a snaží sa voliť takýto prístup, ale ja na to budem pamätať. Takto sa to ťahá celou sezónou. Opäť som v pretekoch mohol skončiť na piatom mieste, kde je Alex. Ušlo nám ďalších desať bodov za niečo, čo nedokážem pochopiť.”