McLaren podľa Schumachera nezvládol malú násobilku motoršportu. Teraz musí presvedčiť Piastriho…


McLaren sa poslednými dvoma veľkými cenami rozhodne nebude chváliť na vianočnom večierku. V Las Vegas boli obe jeho autá diskvalifikované a keď to mal v Katare odčiniť, dopustil sa hrubej chyby po výjazde bezpečnostného vozidla. Podľa Ralfa Schumachera papájoví nezvládli absolútny základ motoršportu.
Spomínate si na Veľkú cenu Veľkej Británie 2024 a zle zvolené pneumatiky pre Landa Norrisa? Experti sa vtedy zhodovali, že McLaren po rokoch v strede poľa ešte nie je pripravený získať oba majstrovské tituly a že celý tím potrebuje čas a nabrať skúsenosti. Odvtedy uplynulo poldruha roka, no britská stajňa robí rovnako neakceptovateľné chyby.
Ako to vysvetlil Andrea Stella? McLaren vraj nechcel zastaviť, pretože by prišiel o strategickú flexibilitu, keby sa v zostávajúcej časti pretekov opäť objavil na trati safety car. Omámení úspechom v konštruktérskom šampionáte papájoví zrejme zabudli, že lepšie je mať vrabca v hrsti ako holuba na streche. Druhého výjazdu bezpečnostného vozidla sa totiž nedočkali.
“Z môjho pohľadu Stella v podstate povedal: ‘Nie, bolo to moje rozhodnutie, ja som spravil chybu.’ Bodka. Úprimne, ja tomu vôbec nerozumiem, pretože pilot na čele má mať prioritu, on je ten rýchlejší. V tomto prípade to bol Piastri,” analyzoval rozhodnutie McLarenu Ralf Schumacher, expert nemeckej Sky Sports.
McLaren podľa neho nemal prečo špekulovať. “Rozhodne ho treba zavolať do boxov, takto by ste si pokryli obe možnosti. Toto je malá násobilka motoršportu, nepotrebujete mať doktorát, aby ste na to prišli. Preto tomu vôbec nerozumiem.”
“Inžinier musí prevziať zodpovednosť a na základe rozostupov rozhodnúť za svojho jazdca. Nemôžete o všetkom debatovať vopred a aby ľudia o tom diskutovali cez vysielačku. V tej chvíli je už neskoro, už ste prešli okolo vjazdu do boxov,” vysvetľoval bývalý pretekár.
Podľa Zaka Browna tím skrátka nechcel meniť to, na čom sa dohodol pred pretekmi. Strnulá tímová politika aj v súvislosti s prehnanou korektnosťou zväzuje McLarenu ruky a nohy. Max Verstappen priamo hrozí papájovým, že im jazdecký titul vyfúkne spred nosa.
“Myslím si, že niečo zlyhalo v štruktúre vedenia. Musí tam byť človek, ktorý prevezme zodpovednosť,” pokračoval Schumacher. Aj v Red Bulle sa Max Verstappen pýtal svojho inžiniera, či naozaj má zastaviť, no tím túto zodpovednosť vzal na seba a nemusel sa báť napríklad toho, či tým pomôže, alebo či tým uškodí druhej strane garáže.
“Mám podozrenie, hoci to nechcem vyhlasovať veľmi nahlas, že niekto tam má extrémne ambície. V takejto situácii musíte veriť človeku, ktorý prijíma rozhodnutie. Ak o tom rozhodujete sami, je po všetkom,” zdôraznil 50-ročný Nemec.
McLaren dlhým otáľaním zlyhal aj pred rokom v Kanade, keď nedokázal dostatočne pružne zareagovať na správu z riaditeľstva pretekov a výjazd safety caru. “Akonáhle premárnite ten prvý moment, utečie vám aj ten druhý. Všetko sa to dialo príliš rýchlo a presne preto to zmeškali. Toto musia skutočne vyriešiť.”
“Piastri mal jednoznačne zamieriť do boxov, bolo by z toho ľahko získané víťazstvo. Možno by Norris skončil tretí, v poriadku, ale teraz je na tom ešte horšie. Max Verstappen by ho asi beztak predbehol vďaka undercutu, ale tak to je, treba to vyriešiť,” odkazuje do Wokingu.
McLaren zahodil víťazstvo Oscara Piastriho a teraz bude od neho potrebovať pomoc. V Abú Zabí sa totiž stále môže stať, že na zisk jazdeckého titulu bude musieť Piastri pustiť pred seba svojho kolegu, ktorý potrebuje tretie.
“Myslím si, že oveľa ťažšou úlohou teraz bude presvedčiť Piastriho — pretože ho pripravili o víťazstvo —, že už stráca príliš veľa a Max sa blíži. Toto hrá do karát Norrisovi. Myslím si, že toto bude tá ťažšia úloha,” dodal Schumacher.
Načítavam anketu...







