logo F1online.skF1online.sk

Leclerc mal zas všetku smolu na svete. Na Antonelliho ani Ferrari nemá ťažké srdce

Charles Leclerc
© Screetshot(FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:19

Charlesa Leclerca môžeme smelo označiť za jedného z najväčších smoliarov vo Formule 1, ak nie úplne najväčšieho. Iste, monacký pretekár sa v minulosti nevyhol chybám, ale zároveň mal neraz obrovskú smolu. Jedným z príkladov takých pretekov je aj tohtoročná Veľká cena Holandska.

Leclerc urobil v nedeľu v podstate všetko správne. Výborne odštartoval a dostal sa pred Russella, následne niekoľko kôl tlačil na štvrtého Hadjara. Prišiel však starý známy pokyn, aby uberal plyn na konci roviniek, vraj aby manažoval teploty motora, ale máme dôvodné podozrenie domnievať sa, že inžinieri sa opäť snažili ochrániť dosku pod podlahou.

Leclerc zastavil v 23. kole ako jeden z prvých a pokúsil sa o undercut na Isacka Hadjara pred sebou. Tu prišla prvá veľká smola dňa, keď len pár sekúnd nato havaroval Lewis Hamilton, všetci zamierili do boxov a Charles spadol za Georgea Russella.

Leclerc sa z toho otriasol a fantasticky zvládol záver VSC. Vieme, že ten vám umožňuje získať nejaký čas, ak zariskujete a pokúsite sa dostať čo najbližšie na hranicu predpísaného delta času. Monačan agresívnym manévrom uspel a opäť sa zaradil za Hadjara – v tejto chvíli ešte nevieme, či za incident s Russellom nedostane trest.

V 52. kole však mal opäť dávku smoly. Kolo predtým zastavil Kimi Antonelli, ktorý sa pokúsil o undercut na Leclerca s Hadjarom. Ferrari zareagovalo a okamžite povolalo svojho pilota do boxov. Ten sa vrátil na trať tesne pred Antonellim, ktorý sa v tretej zákrute pokúsil o oportunistický manéver. Skončilo to zrážkou a vypadnutím pilota Ferrari. Ten po pretekoch nemal na mladého Taliana ťažké srdce.

„Myslím si, že ste to zhodnotili správne,“ odpovedal Leclerc na otázku redaktorky Sky Rachel Brooksovej, či mal v nedeľu skrátka smolu v mnohých ohľadoch. „Podobné chyby sa stávajú, najmä na trati ako je táto, kde musíte byť agresívny, keď niekoho chcete predbehnúť. Presne to som urobil v súboji s Georgeom a presne to urobil Kimi v súboji so mnou.“

„Povedal by som, že to nesprávne odhadol a zruinoval moje preteky. Je to škoda, ale je to tak, ako to je,“ dodal Leclerc.

Charles sa na Antonelliho nehneval ani po nehode vo vysielačke. Namiesto toho poslal drobnú výčitku vlastnému tímu, ktorému povedal, že zastávka „nebola nevyhnutná“. Podľa jeho názoru išlo o zbytočné riziko, pretože pneumatiky boli v dobrom stave. Krátko po pretekoch však túto svoju rétoriku zmiernil.

„Myslím si, že tím mal odlišný názor. Oni však majú všetky potrebné dáta a považovali to za správne rozhodnutie. Možno to tak aj bolo, ale dostalo nás to pod dosť veľký stres. Nemyslím si však, že jedno alebo druhé rozhodnutie by bolo nesprávne,“ skonštatoval napokon Leclerc.

Súvisiace články

Diskusia