Holandsko prinieslo zlom v šampionáte. Piastri zvíťazil, Norrisa postihla porucha


Veľká cena Holandska nepriniesla žiadnu nudnú procesiu. Stále platí, že v Zandvoorte sa ťažko predbieha, ale v nedeľu sa tu stretli všetky nepredvídateľné okolnosti. Triumfoval bezchybný Oscar Piastri, ktorý navýšil svoj náskok v šampionáte o celých 25 bodov, keďže jeho tímového kolegu Landa Norrisa postihla porucha.
Ak Piastri neutrpí po zvyšok sezóny technickú poruchu, má veľkú šancu na titul. Dnes by Norris zrejme nemal na viac ako na druhé miesto, ale jeho vypadnutie iba osem kôl pred cieľom znamená obrovskú ranu pre jeho majstrovské nádeje.
Verstappen na štarte rozdelil McLareny
Max Verstappen a Red Bull zamiešali karty už pred štartom, keď, na rozdiel od väčšiny poľa, obuli mäkké pneumatiky. Holanďanovi pomohol aj Piastri horším štartom. McLareny sa po zhasnutí svetiel pustili do seba a Holanďan sa oboch pokúsil dostať už v prvej zákrute. Piastri sa ubránil pred Norrisom aj Verstappenom, ale Lando spadol na tretiu priečku.
Biblický štart mal aj Albon, ktorý vystrelil z pätnásteho miesta na desiate za svojho tímového kolegu. V ofenzíve bol aj Charles Leclerc, ktorý na štarte prekonal Russella a skúšal to aj na štvrtého Hadjara. Za pilotom Racing Bulls sa v úvodných kolách sformoval DRS vláčik a zavládla trochu patová situácia.
Norris sa však potreboval dať do pohybu, keďže Piastri na čele navyšoval náskok. V úvode 9. kola musel ísť Verstappen prvýkrát do defenzívy a McLaren ho z vonkajšej strany predbehol pomerne poľahky. Bol to krásny manéver a pre Landa nesmierne dôležitý. V tej chvíli sa totiž jeho strata na tímového kolegu zvýšila už na 4,5 sekundy.
V rovnakom čase zvyšoval tlak aj Leclerc. Hadjar sa začal doťahovať na Verstappena na softoch, takže Charles teoreticky mal tempo na boj o pódium. Leclercovu ofenzívu však zastavil starý známy pokyn „lift and coast“, vraj aby udržal pod kontrolou teplotu motora, ale nie je vylúčené, že za tým bola snaha ochrániť dosku pod podlahou.
Hamilton havaroval presne v čase Leclercovej zastávky
Ferrari si jednoducho „vie“ vybrať všetku smolu v priebehu jednej minúty. V 23. kole odštartoval Charles Leclerc strategické šachy, keď zastavil medzi prvými. Pokúsil sa o dôležitý undercut na Isacka Hadjara. Presne v tom čase však havaroval Lewis Hamilton v klopenej tretej zákrute. Jedno Ferrari bolo mimo hru a keďže na trať vyšiel safety car, všetci zastavili v boxoch a ušetrili čas.
— F1 edits (@F1F1edit) August 31, 2025
Poradie na čele sa nezmenilo, ale Leclerc spadol za Russella na šieste miesto a musel začať od začiatku. Reštartoval sa aj súboj na čele medzi Piastrim a Norrisom. Austrálskemu pretekárovi vyšiel reštart na výbornú a odrazil akékoľvek pokusy o útok. V hĺbke poľa však došlo ku kontaktu medzi Lawsonom a Sainzom. Prvému sa vyzula pneumatika, druhý mal poškodené predné krídlo, obaja potrebovali zastávku v boxoch a prepadli sa na chvost.
Sainz za tento incident neskôr dostal desaťsekundový trest, ktorý na výsledku nič nezmenil, ale poriadne podráždil pilota Williamsu. Ten to označil za „najsmiešnejšiu vec, akú v živote počul“.
Navyše, na okruhu v tom čase už niekoľko minút kropilo. Nebolo to na prezutie na intermediálky, ale na priľnavosť na trati to malo vplyv. Tento faktor sa pravdepodobne podieľal aj na nehode Hamiltona.
VSC a Leclercov odvážny manéver
V 31. kole riaditeľstvo pretekov nakrátko aktivovalo virtuálny safety car, aby maršali mohli upratať trosky pravdepodobne zo súboja Sainza s Lawsonom. Keď VSC končil, Leclerc si nenechal žiadnu rezervu na časovej delte, zariskoval a oportunistickým manévrom v jedenástej a dvanástej zákrute sa dostal dopredu.
Leclerc následne agresívnou obranou odrazil Russellov protiútok. Charles doslova zahodil rukavice a prekliesnil si cestu vpred. Nezaobišlo sa to bez kontaktu a Charles bol takmer polovicou auta v štrku. Boli sme zvedaví, ako túto situáciu vyriešia zasvätené osoby.
V každom prípade, Leclerc sa dostal dopredu a okamžite sa pokúsil zaútočiť na Hadjara. Tomu však poskytoval výdatnú pomoc (niekedy aj DRS) Max Verstappen pred ním. Mercedes sa v ďalšej fáze rozhodol, že George Russell s poškodeným monopostom uhne z cesty Kimimu Antonellimu a pustí ho na šieste miesto.
Inak prebiehala prostredná fáza pretekov pokojne. Piloti Haasu nezastavili za safety carom, takže sa za nimi zoradil dlhokánsky vláčik. Okrem toho sa nám stratégie reštartovali. Všetci piloti boli na rovnako starých pneumatikách a predbiehanie bolo takmer nemožné.
Antonelli sa pokúsil zamiešať karty a zostrelil Leclerca
Mercedes sa pokúsil premiešať karty v 52. kole, keď povolal do boxov Kimiho Antonelliho. Ten spadol iba za Albona a takmer nič nestratil. Bol to jasný pokus o záverečnú ofenzívu na Leclerca a Hadjara. Ferrari však zareagovalo veľmi pohotovo, povolalo Leclerca a ubránilo sa undercutu.
Charles vyšiel na trať tesne pred Antonellim, ktorý do klopenej tretej zákruty podnikol oportunistický útok a zostrelil Ferrari. Pre Leclerca sa preteky skončili a na trať znovu vyšiel safety car. Charles následne okomentoval situáciu slovami, že pneumatiky boli v poriadku a podľa jeho názoru nemuseli reagovať na pokus o undercut.
— F1 edits (@F1F1edit) August 31, 2025
Celé pole opäť zamierilo do boxov a opäť sa pripravilo na reštart. Tentoraz boli Norris a Verstappen lepšie pripravení a tušili, kde Piastri dupne na plyn. Na konci cieľovej rovinky to bolo dosť tesné, ale nikto sa nepokúsil o žiadny odvážny manéver. V strede poľa sa od ôsmeho Gaslyho na starých pneumatikách smerom nadol rozpútali prudké boje.
Pod tlakom Albona s Antonellim sa ocitol aj piaty Russell. Antonelli medzitým nahromadil pätnásťsekundovú penalizáciu. Desať sekúnd dostal za kolíziu s Leclercom, päť za prekročenie rýchlosti v boxoch. Bearman sa tak potreboval dostať pred Gaslyho a keď sa mu to podarilo, virtuálne sa posunul na siedmu priečku.
McLaren postihli technické problémy
Celé leto a celú sezónu sa veľa hovorilo o tom, že McLaren ešte nepostihli technické problémy a nechceme, aby zasiahli do boja o titul. Presne to sa však v Holandsku stalo. Lando Norris najprv hlásil, že cíti nejaký zápach v kokpite, následne sa z výfuku jeho McLarenu začal valiť dym a auto sa napokon zastavilo len osem kôl pred koncom.
— f1videos (@Error20F1) August 31, 2025
Na trať vyšiel po tretíkrát safety car a Oscar Piastri siahal na 25 bodov, ktoré by zvýšili jeho náskok v šampionáte na 34 bodov. Druhý bol Verstappen a tretí, predstavte si, fantastický a spoľahlivý Isack Hadjar.
Preteky sa reštartovali štyri kolá pred cieľom. Piastri aj tretí reštart zvládol a odrazil Verstappena. Rovnako dobre si poradil aj Hadjar a záver pretekov sa už len dokrúžil bez incidentov.
Zvíťazil Piastri, ktorý má po dnešku náskok 34 bodov na čele šampionátu. Druhý skončil bezchybný Max Verstappen a tretí rovnako bezchybný Isack Hadjar, ktorý vybojoval svoje prvé pódium v kariére. Štvrté miesto obsadil George Russell a teší sa aj piaty Alex Albon na Williamse. Šiesty prešiel cieľom Kimi Antonelli, ale pätnásť sekúnd trestov ho zosunulo mimo bodov. Mimochodom, Alex Albon má po dnešku v šampionáte úplne rovnaký počet bodov ako Kimi Antonelli.
Veľký výdych zaznel aj v garáži Olivera Bearmana, ktorý pozbieral skvelé body za šieste miesto a zaznamenal najlepšie umiestnenie v kariére. Bodovanú desiatku doplnili Stroll, Alonso, Cunoda a Ocon.
Tieto výsledky umožnili aj zoznam vypadávajúcich: Hamilton, Leclerc a Norris.
Budúci týždeň sa vraciame do akcie. Na programe je Veľká cena Talianska.

Preteky - VC Holandska 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 72 | 1. | 1:12,271 | 25 | ||
2. | Red Bull | +1,271 | 72 | 3. | 1:12,921 | 18 | |
3. | Racing Bulls | +3,233 | 72 | 4. | 1:13,327 | 15 | |
4. | Mercedes | +5,654 | 72 | 5. | 1:13,728 | 12 | |
5. | Williams | +6,327 | 72 | 15. | 1:13,687 | 10 | |
6. | Haas | +9,044 | 72 | 19. | 1:13,950 | 8 | |
7. | Aston Martin | +9,497 | 72 | 20. | 1:13,822 | 6 | |
8. | Aston Martin | +11,709 | 72 | 10. | 1:13,719 | 4 | |
9. | Red Bull | +13,597 | 72 | 12. | 1:14,354 | 2 | |
10. | Haas | +14,063 | 72 | 18. | 1:13,986 | 1 | |
11. | Alpine | +14,511 | 72 | 16. | 1:13,049 | ||
12. | Racing Bulls | +17,063 | 72 | 8. | 1:13,879 | ||
13. | Williams | +17,376 | 72 | 9. | 1:13,808 | ||
14. | Stake | +19,725 | 72 | 17. | 1:14,912 | ||
15. | Stake | +21,565 | 72 | 13. | 1:14,307 | ||
16. | Mercedes | +22,029 | 72 | 11. | 1:13,480 | ||
17. | Alpine | +23,629 | 72 | 14. | 1:15,248 | ||
- | McLaren | nedokončil | 64 | 2. | 1:12,379 | ||
- | Ferrari | nedokončil | 52 | 6. | 1:14,557 | ||
- | Ferrari | nedokončil | 22 | 7. | 1:15,684 |
- Značky
- VC Holandska 2025
- video