Potrebujeme zmenu filozofie, vyzýva svoj tím Sainz


Williams vyzeral v prvej tretine sezóny veľmi sebaisto. Stajňa z Grove rýchlo pozbierala veľa bodov a jasne dominovala stredu poľa. Zhoršená forma v poslednom období však znamená, že tím čelí bezprostrednej hrozbe pádu z piateho miesta Pohára konštruktérov. V tomto roku už toho chlapci veľa nezmenia a musia sa sústrediť hlavne na exekúciu víkendov, ale Carlos Sainz pripomína, že v budúcej sezóne potrebujú viac.
Alex Albon skončil v tejto sezóne trikrát piaty a raz šiesty. Jeho bodové zisky sa blížia k tým Kimiho Antonelliho, ale aj on v poslednom období doplatil na zhoršenú formu a problémy so spoľahlivosťou Williamsu.
Ak odrátame víkend v Rakúsku, kde Carlos Sainz do pretekov ani neodštartoval a Alex Albon vypadol pre poruchu motora, bolo Maďarsko najhoršie podujatie tímu v tejto sezóne. Albon skončil v kvalifikácii posledný, Sainz iba trinásty. Obaja prešli cieľom bok po boku na neuspokojivom štrnástom a pätnástom mieste.
„Hungaroring bol pre tento tím vždy náročný. Po skončení kvalifikácie sme mali pomerne dlhý brífing. Samozrejme, prišiel som z tímu, ktorý tu stál na pole position, ale teraz som štartoval trinásty,“ povedal médiám v Maďarsku Sainz, ktorý si neodpustil porovnanie s Ferrari.
„Mohol by som dať tímu veľmi hlasnú spätnú väzbu o tom, prečo sa auto takto potáca po trati, avšak v tomto roku s tým nemôžeme nič robiť. Verím však, že v budúcnosti čaká tím strmá krivka učenia a zistí, ako vyvinúť úspešné a konkurencieschopné auto aj pre trate ako Budapešť alebo Barcelona,“ dodal s nádejou Sainz.
Ten vraj nebol z výkonu svojho tímu v Maďarsku nijak prekvapený. Historické skúsenosti i charakteristiky monopostu naznačovali, že to nebude jednoduché. Aj keď Williams v tejto sezóne viackrát prekvapil na tratiach, ktoré mu nemali vyhovovať, tentoraz sa to nepodarilo.
„Máme relatívne slabé aerodynamické charakteristiky v tiahlych zákrutách, kde potrebujete udržať prítlak od nájazdu po vrchol zákruty. V tomto smere sa stále trápime,“ poznamenal Sainz.
„Tento trend trvá už veľmi dlho. Z tohto dôvodu nám vyhovujú dlhé rovinky a krátke a ostré zákruty. Monopost sa však trápi v tiahlych a na seba nadväzujúcich zákrutách, aké nájdeme v Barcelone, Maďarsku a Katare. Do budúcnosti potrebujeme výraznú zmenu filozofie. Snažíme sa pochopiť, čo potrebujeme zmeniť, aby sme sa uistili, že budúcoročné auto bude univerzálnejšie a poskytne nám platformu, s ktorou sa dá pracovať na rôznych tratiach,“ dodal s nádejou španielsky pretekár.
- Značky
- Carlos Sainz
- Williams