Norris premenil jednu zastávku na prekvapivé víťazstvo. Leclerc sa utápal vo frustrácii

Veľká cena Maďarska priniesla vzrušujúce a nepredvídateľné divadlo. Lando Norris sa na štarte prepadol na piate miesto a prvú tretinu pretekov režíroval Charles Leclerc, ale napriek tomu sa z víťazstva teší pilot McLarenu a Leclerc skončil až štvrtý.
Norris premenil nepravdepodobnú stratégiu s jednou zastávkou v boxoch – odhodlal sa pre ňu ako jediný z čela štartového poľa – na víťazstvo. Oscar Piastri zas strávil celé preteky na druhom mieste, či už za Leclercom, alebo Norrisom. Monacký pretekár má za sebou ďalší frustrujúci deň vo Ferrari, aj keď celkom nevieme, prečo Scuderia odrazu stratila tempo.
Norris pokazil štart
Landovi Norrisovi štart opäť nevyšiel a aj keď sa pokúšal o útok na tímového kolegu Oscara Piastriho, namiesto toho sa prepadol nielen za Georgea Russella, ale aj Fernanda Alonsa. Naopak, Leclerc bol bezchybný a udržal sa na čele. Polepšil si aj Bortoleto, ktorý sa posunul na šieste miesto.
Boli sme zvedaví, ako si McLaren poradí so špinavým vzduchom za Ferrari v druhom a treťom sektore. Pod tlakom sa ocitol hlavne Norris, ktorý už v 3. kole zahájil ofenzívu a predbehol Alonsa. Poriadne útočne naladený bol aj Max Verstappen, ktorému po nie príliš vydarenom štarte vôbec nevadilo, že sa v šiestej a siedmej zákrute na kopci obvykle nepredbieha, ale presne na tomto mieste si poradil s Lawsonom aj Strollom.
Presne v rovnakom čase sa Leclercovi podarilo striasť Piastriho a pripraviť ho o DRS. Ferrari vyzeralo v úvodných kolách vo výbornej forme.
Horšie na tom bol Alonsov Aston Martin. Za zeleným monopostom sa čoskoro zoradil vláčik a začal zdržiavať svojho klienta Gabriela Bortoleta a Maxa Verstappena na Red Bulle. O Brazílčana aj jeho tímového kolegu Nica Hülkenberga sa čoskoro začala zaujímať FIA pre uliaty štart – komisári napokon vyšetrovali a potrestali päťsekundovou penalizáciou len nemeckého pretekára.
V 11. kole sa Lando Norris zavesil za Georgea Russella. Aj inžinier povzbudzoval svojho jazdca, že sa nutne potrebujú dostať dopredu. Na Hungaroringu to však nie je vôbec jednoduché. Podobne ako Bortoleto s Verstappenom za Alonsom, ani Lando sa nikam nedostal.
Jedna zastávka, alebo dve?
Ak odrátame Hülkenberga, ktorý zastavil veľmi rýchlo, piloti stredu poľa zamierili prvýkrát do boxov na konci 14. kola. Ako prvý „stlačil spúšť“ Colapinto, po ňom nasledovali Albon, Ocon a Sainz. Na konci 17. kola zamieril do boxov Verstappen, aby podnikol undercut na Alonsa s Bortoletom.
O kolo neskôr ho nasledoval Piastri, ktorý sa pokúsil o to isté na Leclerca. V 19. kole zamierili k mechanikom Leclerc a Russell. Ferrari sa podarilo ubrániť undercut a Charles sa udržal pred McLarenom. Vedenia sa tak ujal Norris, ktorý musel počkať a vydržať na trati – potenciálne sa pokúsiť o stratégiu s jednou zastávkou.
Pred polovicou pretekov začalo byť jasné, že minimálne polovica štartového roštu sa chystá zastaviť len raz a drvivá väčšina týchto pilotov jazdila v strede poľa. Jedinou výnimkou bol Lando Norris, ktorý v 28. kole dostal potvrdenie, že pôjdu na jednu zastávku. Leclerc začal byť v tej dobe znepokojený z počínania Ferrari, aj keď z jeho pomerne neurčitých správ nebolo jasné, čo ho trápi.
Norris zastavil na konci 31. kola z celkových 70 a na trať sa vrátil do čistého vzduchu za Russella. Veľká cena Maďarska sa zmenila na strategickú bitku.
Ferrari záhadne stratilo tempo
Ferrari sa na konci 40. kola rozhodlo, že musí zastaviť dvakrát. Leclerc zamieril k mechanikom a rozhodol sa obetovať pozíciu na trati. Rovnaké rozhodnutie urobil Russell, na ktorom už bol nalepený Norris. Mercedes uhol zo súboja a v 44. kole sa najlepšia trojka zoradila v poradí: Piastri, Norris, Leclerc.
Piastri hovoril tímu, že ho nezaujíma Leclerc a stará sa len o Norrisa. McLaren ho však napriek tomu povolal do boxov. Norris na čele nebol na starších pneumatikách pomalší než Leclerc, ktorého čakala poriadna fuška. V 50. kole sa Piastri nalepil na Ferrari a úplne poľahky ho predbehol.
Charlesova frustrácia pretiekla a odrazu ho ohrozoval aj Russell. Netušíme, čo za problém mal Leclerc, ale vieme, že nejaký manažoval. „Toto je neuveriteľne frustrujúce. Prišli sme o všetku konkurencieschopnosť. Musíte ma počúvať, našiel by som odlišný spôsob, ako manažovať tieto problémy. Teraz je auto neovládateľné. Bude to zázrak, keď skončíme na pódiu,“ vyhlásil Leclerc do vysielačky.
Kým Piastri sa doťahoval na Norrisa, Russell sa nalepil na Leclerca. V 61. kole podnikol Russell útok do prvej zákruty, ale neuspel. V 62. kole sa však Charles už neubránil nevyhnutnému. Z boja o víťazstvo sa tak Leclerc prepadol na štvrté miesto a nemohol s tým nič urobiť. Za svoju agresívnu obranu a pohyb na brzdách následne čelil záujmu komisárov – neskôr za to dostal päťsekundovú penalizáciu.
Súboj o víťazstvo
Keď súboj Russella s Leclercom skončil, réžia sa sústredila na Piastriho, ktorý sa presne v tom čase zavesil za Norrisa. V 65. kole sa Oscar dostal pod jednu sekundu za tímového kolegu, ale lídri narazili na o kolo pomalších pretekárov. Keď predbehli premávku, Piastri sa mohol vrhnúť do boja. V 68. kole prišiel prvý pokus o útok, ale v nájazde do prvej zákruty nebol dosť blízko.
V 69. kole sa o to Oscar pokúsil znovu z obrovskej diaľky, ale prebrzdil a takmer zostrelil svojho tímového kolegu. Súboj vyvrcholil v úplne poslednom kole. „Pamätaj si, ako pretekáme,“ upozornil ho inžinier. Zdalo sa, že v poslednom kole bol ešte bližšie, ale Piastri sa nepokúsil o ďalší útok na brzdy.
Víťazom VC Maďarska sa tak stal Lando Norris o pár desatín pred Oscarom Piastrim. Bola to ďalšia nepredvídateľná a strhujúca veľká cena, ktorej výsledok bol do posledného kola veľmi neistý. Tretí skončil George Russell a štvrtý Charles Leclerc, od ktorého očakávame, že nám po pretekoch vysvetlí, aké problémy malo Ferrari v druhej polovici pretekov, že odrazu vybuchlo.
Takmer celý zvyšok bodovanej desiatky obsadili piloti, ktorí absolvovali preteky len na jednu zastávku. Piaty skončil vynikajúci Alonso a šiesty nemenej vynikajúci Bortoleto. Siedme miesto obsadil po veľmi peknom výkone Lance Stroll, pochvalu si zaslúžil aj ôsmy Liam Lawson. Až na deviatom a desiatom mieste skončili Max Verstappen a Kimi Antonelli. Hlavne prvý menovaný bude mať po pretekoch na svoj tím určite nemálo otázok.
Teraz nás čaká letná prestávka a do akcie sa vrátime až koncom augusta na Veľkej cene Holandska.

Preteky - VC Maďarska 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | - | 70 | 3. | 1:19,918 | 25 | |
2. | McLaren | +0,698 | 70 | 2. | 1:19,412 | 18 | |
3. | Mercedes | +21,916 | 70 | 4. | 1:19,409 | 15 | |
4. | Ferrari | +42,560 | 70 | 1. | 1:20,440 | 12 | |
5. | Aston Martin | +59,040 | 70 | 5. | 1:20,113 | 10 | |
6. | Stake | +1:06,169 | 70 | 7. | 1:20,705 | 8 | |
7. | Aston Martin | +1:08,174 | 70 | 6. | 1:20,708 | 6 | |
8. | Racing Bulls | +1:09,451 | 70 | 9. | 1:20,457 | 4 | |
9. | Red Bull | +1:12,645 | 70 | 8. | 1:19,576 | 2 | |
10. | Mercedes | +1 kolo | 69 | 15. | 1:20,745 | 1 | |
11. | Racing Bulls | +1 kolo | 69 | 10. | 1:20,802 | ||
12. | Ferrari | +1 kolo | 69 | 12. | 1:20,022 | ||
13. | Stake | +1 kolo | 69 | 19. | 1:20,013 | ||
14. | Williams | +1 kolo | 69 | 13. | 1:19,790 | ||
15. | Williams | +1 kolo | 69 | 20. | 1:20,779 | ||
16. | Haas | +1 kolo | 69 | 18. | 1:21,916 | ||
17. | Red Bull | +1 kolo | 69 | 16. | 1:21,180 | ||
18. | Alpine | +1 kolo | 69 | 14. | 1:20,827 | ||
19. | Alpine | +1 kolo | 69 | 17. | 1:21,433 | ||
- | Haas | nedokončil | 46 | 11. | 1:21,989 |
- Značky
- VC Maďarska 2025