McLarenom sa zívalo aj v druhom tréningu, opäť nenašli súpera

Dominantné predstavenia McLarenu pokračovali aj v druhom tréningu na Veľkú cenu Maďarska. Lando Norris a Oscar Piastri sa naťahovali o najlepší čas na stredne tvrdých aj mäkkých pneumatikách a nikomu nedali šancu. Tretí skončil opäť Charles Leclerc.
Andrea Stella už pred druhým tréningom hovoril o spokojnosti. Potvrdil, že McLarenu veľmi vyhovujú maďarské stredne rýchle zákruty, čo sa ukazuje najmä v druhom a treťom sektore. Všetko nasvedčuje tomu, že o pole position si to rozdajú Norris a Piastri.
Dôležité však bude nespraviť chybu. Obaja dnes mali problémy v poslednej zákrute. Lando Norris tu však spravil väčšiu chybu, keď vyšiel na trávnik, vyletel z trate a takmer skončil v bariére. Našťastie pred ňou stihol zabrzdiť.
Charles Leclerc je aj v druhom tréningu najlepším jazdcom zo zvyšku. V druhom tréningu však jeho manko narástlo takmer na štyri desatiny sekundy. Na druhej strane Lewis Hamilton sa drží v približne rovnakej vzdialenosti siedmich desatín, hoci monacké zadné krídlo vymenil za španielsku verziu.
Štvrté a piate miesto obsadili piloti Aston Martinu. Fernandovi Alonsovi sa podarilo skončiť vysoko napriek tomu, že v prvom tréningu chýbal pre svalové zranenie v oblasti chrbta. Jeho kanadskému kolegovi Hungaroring očividne vyhovuje a bol o viac ako desatinu rýchlejší.
Siedmy skončil George Russell, pričom jeho tímový kolega uzavrel prvú desiatku. Mercedes aj v druhom tréningu jazdil so starším zavesením a podľa informácií magazínu Auto Motor und Sport s ním bude pokračovať aj po zvyšok víkendu. Inžinieri nespozorovali výrazný výkonnostný pokles v porovnaní s víkendom v Belgicku, a tak uprednostnia zber dát so staršou konfiguráciou auta.
Isack Hadjar opäť predbehol oboch jazdcov z materskej stajne. Red Bullu zostáva dúfať, že v noci sa mu podarí ďalší veľký obrat. V piatok to totiž nevyzeralo vôbec dobre. Max Verstappen a Júki Cunoda sa sťažovali na to, že nemajú priľnavosť ani na prednej, ani na zadnej náprave. Holanďan to prirovnal k jazde na ľade.
“Ja neviem, čo sa deje, je to neovládateľné. Neviem nájsť žiadny normálny balans,” vyhlásil obhajca majstrovského titulu v závere tréningu, keď sa venoval pretekovým simuláciám.
Akoby toho nebolo málo, Verstappen bude musieť v piatok večer zamieriť na koberček ku komisárom. Uprostred druhého tréningu totiž v kokpite našiel biely uterák alebo utierku. V tretej zákrute sa rozhodol vyhodiť ju z kokpitu priamo na trať.

Williams ani dnes neopúšťali technické problémy. Carlos Sainz dostal príkaz prerušiť svoju pretekovú simuláciu a zamieriť do boxov, pretože stajni vypadla telemetria. Našťastie o chvíľu neskôr naskočila a Španiel dostal pokyn pokračovať vo svojom programe.

2. tréning - VC Maďarska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:15,624 | 27 | ||
2. | McLaren | 1:15,915 | +0,291 | 30 | |
3. | Ferrari | 1:16,023 | +0,399 | 28 | |
4. | Aston Martin | 1:16,119 | +0,495 | 28 | |
5. | Aston Martin | 1:16,233 | +0,609 | 25 | |
6. | Ferrari | 1:16,329 | +0,705 | 28 | |
7. | Mercedes | 1:16,417 | +0,793 | 27 | |
8. | Racing Bulls | 1:16,427 | +0,803 | 30 | |
9. | Red Bull | 1:16,485 | +0,861 | 30 | |
10. | Mercedes | 1:16,520 | +0,896 | 26 | |
11. | Haas | 1:16,567 | +0,943 | 27 | |
12. | Stake | 1:16,680 | +1,056 | 31 | |
13. | Haas | 1:16,704 | +1,080 | 29 | |
14. | Red Bull | 1:16,791 | +1,167 | 25 | |
15. | Racing Bulls | 1:16,812 | +1,188 | 29 | |
16. | Williams | 1:16,874 | +1,250 | 32 | |
17. | Stake | 1:16,946 | +1,322 | 29 | |
18. | Williams | 1:17,021 | +1,397 | 30 | |
19. | Alpine | 1:17,043 | +1,419 | 25 | |
20. | Alpine | 1:17,159 | +1,535 | 29 |
- Značky
- VC Maďarska 2025