Sainz chváli odloženie štartu: Klobúk dolu pred riaditeľom pretekov


Skončila sa éra pretekania Formuly 1 v daždi? Priebeh nedeľnej Veľkej ceny Belgicka to naznačuje. Štart pretekov bol pre problémy s viditeľnosťou odložený o celých 80 minút, napriek tomu, že pršať prestalo už oveľa skôr. V padoku sa objavilo niekoľko kritikov tohto rozhodnutia, ale Carlos Sainz podporil riaditeľstvo pretekov.
Keď Medzinárodná automobilová federácia konečne oznámila čas reštartu, v Spa-Francorchamps už začalo pomedzi mraky presvitať slnko. O pár minút sme v niektorých zákrutách videli suché úseky. Napokon sme na prezutie na sliky čakali len pár kôl. Prišli sme však o veľkú drámu a napätie, ktoré sa spája s neistotou dažďa.
Carlos Sainz si nemyslí, že by bolo vhodné odštartovať preteky skôr. “Na normálnej trati, áno, myslím si, že sme mohli odštartovať o päť až desať minút skôr. V Spa-Francorchamps a s ohľadom na históriu tohto okruhu je však lepšie staviť na bezpečnosť,” uviedol s odkazom na smrť Anthoina Huberta a Dilana van’t Hoffa, ktorí v posledných rokoch prišli v Spa o život v daždi pri nízkej viditeľnosti.
Podľa pilota Williamsu môžu byť aj fanúšikovia spokojní. “Dočkali ste sa celých pretekov, mohli ste sledovať plnú dĺžku veľkej ceny. Nemyslím si teda, že to bolo zlé rozhodnutie, bolo to rozhodne v prospech bezpečnosti.”
“Klobúk dolu pred riaditeľom pretekov, pretože po Silverstone a po nehodách v Silverstone nám povedal, že tu zvolí bezpečnejší prístup a presne to aj spravil,” prezradil niečo z jazdeckého brífingu, na ktorom sa istotne rozoberala napríklad kolízia Isacka Hadjara a Kimiho Antonelliho zo zákruty Copse, v ktorej Hadjar nevidel absolútne nič. “Preto je lepšie staviť na bezpečnosť, ako mať nehodu a potom to ľutovať.”
Bezpečnosť je na prvom mieste, no fanúšikovia, ktorí si pamätajú niektoré legendárne preteky v daždi, sú určite sklamaní. Zatiaľ čo v minulosti sa veľakrát jazdilo aj v oveľa horších podmienkach, v modernej Formule 1 sa od toho upúšťa.
Postupom času sa aj tímy začnú prispôsobovať tomuto trendu a namiesto toho, aby sa rozhodli nasadiť viac prítlaku na svoje monoposty, budú rátať s tým, že sa vždy bude vyčkávať na lepšie podmienky. Posilnenie súčasného trendu prispeje k tomu, že z Formuly 1 sa v budúcnosti môže stať “suchý” šampionát.
Aj Carlos Sainz stavil na nastavenia do dažďa, no nemohol ho využiť naplno rovnako ako ostatní piloti, ktorí štartovali z boxov. “Rozhodli sme sa vyštartovať z boxov. Myslím si, že v sobotu sme sa vybrali nesprávnym smerom s nastaveniami. Na aute sme zbadali niečo, pre čo sa oplatilo zmeniť nastavenia v parc fermé. Umožnilo nám to vymeniť zadné krídlo za verziu na vodu pre prípad mokrých pretekov, no napokon tento risk nevyšiel.”